Arbeta så kanske vi tar er på allvar!

Över 900 kronor i timmen för att surfa?

Carin Götblad. Jag har en fråga till dig. Vad kräver du av dina poliser på arbetstid? Om jag på min arbetsplats sitter eller står och surfar på min privata mobil på arbetstid, då lär jag få en varning och det borde denna kvinnliga polis också få.

Tror du att vi supportrar eller AIK – kan ej svara för klubben, men ändå – anser att det är okej att dina poliser står och kostar över 900 kronor i timmen när dom tittar på gratis hockey, dricker gratis kaffe och dessutom står och surfar på privata mobilen?

Kan nog svara för alla,  NEJ DET ÄR INTE OKEJ!

Kafferep och lite hockey

Det är heller inte okej att en polis vägrar lämna ut sitt tjänstenummer som är väl dolt under en grön väst. Men som tur är så är faktiskt även supportrar utrustade med mobiltelefoner och i dessa finns det kameror och tack vare detta så finns det nu bildbevis på hur poliserna sköter sitt arbete som dom är inkallade till att göra.

Nu har du Götblad inte börjat ta betalt än, men om det är det här vi ska betala skyhöga fakturor för, då är du så ute i ett sådant blåsväder att det inte finns. Finns ingen i detta land som betalar för något man inte får.

Varför slicka en polisman i örat?

Tycker inte heller det är okej av en publikvärd att kommentera vad vi supportrar säger om poliser till en polis som är där och inte gör ett skvatt mer än skor sig på oss skattebetalare och där vi suppportrar dessutom betalar dyra pengar för att se matcherna.

Bildbeviset på den surfande polisen sprids just nu på Facebook och det vore mycket intressant att veta vad Carin Götblad tänker göra åt det här i fortsättningen, för jag kan lova att det kommer att finnas många kameror runt om poliserna i fortsättningen.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Personliga tankar om hockey i största allmänhet även om AIK alltid är #1.
Detta inlägg publicerades i Allmänt, Match och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Arbeta så kanske vi tar er på allvar!

  1. Kristian skriver:

    Måste säga,helt rätt att kritisera detta….inte minst när polisen framöver kommer börja ta betalt…ska det inte finnas några som helst motprestationer då?

  2. rikard larsson skriver:

    Ja blir bara mer skogstokig ju mer jag tänker på detta skitbeslut.

  3. Fredrik skriver:

    Är ju inte ok att pröjsa massor med pengar för detta anser jag.

  4. Pingback: Anonym

Kommentarer är stängda.