Ramstedt lämnar – äntligen

Hej då! / Jesper Zerman

Hej då! / Jesper Zerman

När Teemu Ramstedt blev klar för AIK jublade i princip alla. En riktigt bra spelare med gudomliga handleder. Vad som hände sen, ja det är det nog ingen som vet mer än att allt som var så bra från början bara blev en stor besvikelse.

Jag kan nog inte vara gladare än vad jag är idag. Vet inte hur länge jag har varit förbannad på Ramstedts attityd på isen. Är väl mer känd som den som inte skriver negativa saker om våra spelare men Ramstedt tog priset alla kategorier. Kunde helt enkelt inte hålla mig till slut och när jag idag nås av nyheten att han lämnar, så är nog jag en av de som hoppar jämfota av glädje.

Har länge ifrågasatt varför i hela världen man inte bänkar denna spelare. Visst finns det anledningar när vi inte har spelare som är hela, men att låta honom spela med den attityd som han har haft, det är inte okej.  Har skrivit förr om han bakom-ryggen-pass till absolut ingen, för att sen aldrig jobba tillbaka pucken ut Ramstedt har helt sonika bara lämnat isen med trötta skär.

När vi mötte Skellefteå borta så blir Hynning bortplockad vid en tekning och Ramstedt ska ta den i stället. Vad gör han? Jo han lägger klubban mot isen och försöker inte ens teka. Efter den incidenten lät det som att han blivit skadad eftersom han utgick. Först var det handen och sedan ljumsken.

Borta mot Brynäs senast så var Ramstedt den direkta anledningen till att vi förlorade den matchen. När han gör sitt ”berömda” bakom-ryggen-pass i mittzon när spelare åker och byter, för att sen bara, åka lojt och byta och ställa sin medspelare i den situationen och framför allt Jacob Spångberg, då fick jag totalt nog.

Ramstedt klarade sig från minus i statistiken och gav detta minus till Oscar Steen i stället. Hade det varit en spelare med karaktär så hade han jagat ifatt pucken och jobbat för laget.

Nu blev det ju en rejäl utskällning i alla fall och jag är rätt övertygad om att det var den stora droppen som fick bägaren att rinna över.

Jag är glad och jag tror att de flesta håller med mig, nu kan allt bara bli bättre när ett sådant tungt sänke lämnar.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Hoppas nu att uppmaningen från Thomas Edselius, Johan Segui och Jonas Von Kjerrulf nått ut till alla om att det bästa sättet att hjälpa AIK Hockey är att gå på matcherna.

Börja med att köp biljett till kvällens match då nyförvärvet Guntis Galvins gör sin första match. Ju fler vi är, desto lättare att hjälpa klubben till nyförvärv samt att vi även ger laget de stöd de behöver.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Skriver om det mesta på gott & ont.
Det här inlägget postades i A-laget, AIK, SHL och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.