Ta ditt ansvar nu Reinfeldt!

Bevakning av dessa huliganer kostar tydligen / Jesper Zerman

Bevakning av dessa huliganer kostar tydligen / Jesper Zerman

Idag gick AIK fotboll ut med siffror på vad polisen har fakturerat AIK under 2013, så här långt. Nästan 3 000 000 kronor. Alltså fattar ni, TRE MILJONER, och då är inte säsongen över. Vad tror ni kommer att hända med hockeyn när den drar igång?

Det är dags för ansvariga politiker att göra något, och det ska göras NU! Ni ska inte göra det imorgon eller till nästa val, ni ska agera NU. Ni sitter just nu och ser på när flertalet klubbar blöder och det blöder för att NI har tagit beslut om att polisen ska få debitera klubbar som är aktiebolag, inga andra, bara aktiebolag.

Jag har sedan 1976 – när jag stolt gick och röstade första gången – röstat på Moderaterna, men jag kan tala om att jag har röstat färdigt på Reinfeldt & Co. Ni har inte min röst längre utan ni få klara er själva framöver, vilket kommer att gå sådär, vilket ni också vet. Ni har gjort er helt omöjliga att rösta på. Väldigt många och då menar jag verkligen VÄLDIGT MÅNGA, supportrar har tidigare röstat på er. Inte för att ni har gjort något för oss idrottsintresserade, utan för att vi har trott på er. Ni har säkert fått flest röster från Reinfeldts eget lag,  men för närvarande verkar ni hellre vilja se klubbar gå under än att svälja stoltheten och göra en pudel. NI VET ATT NI HAR GJORT FEL!

Jag har sedan 1974 betalt skatt. Jag har aldrig varit inskriven på arbetsförmedlingen. Jag har alltid haft jobb med andra ord. Idag är det 2013. Vågar knappt tänka på hur mycket skatt jag har betalt in under alla dessa år. Nu blöder min klubb, den blöder så pass mycket att de är tvingade att höja biljettpriserna på matcherna, för att klara av er idioti. I biljettpriset är det skatt. Jag betalar med mina skattade pengar, men ni nöjer er inte ändå.

Jag undrar vem detta gynnar? Våra barn? Våra ungdomar? VEM? Nej det enda ni gör just nu är att ni riskerar klubbarnas existens och detta kommer i slutändan drabba våra barn och ungdomar.

Jag som älskar hockey, jag vet att detta kommer bli dödsstöten för hockeyn. Räcker det inte med att SHL och flertalet klubbar, talar om för er att det inte håller? Frågan är om ni har läst remissvaret över huvud taget? Ni kommer att ta död på allt vad klubbar heter när det kommer till fotboll och ishockey.

Inte bara det att polisen fakturerar, det finns ju ingen som vet VAD det fakturerar för. Ta bara detta att man fakturerar över 40 000 kronor för en träningsmatch där ENDAST AIK:are med säsongskort har tillträde. Varför? Vad var risken med denna match? Ge oss en logisk förklaring i detta förfarande.

2013-08-15 pm polisnotor orsakar höjda biljettpriser

Ge oss specificerade polisfakturor eller låt oss själva bestämma vilka vi vill anlita för att behålla säkerheten inne på arenorna. Det borde vara alla beställares rättighet att beställa det man vill ha, inte bli påtvingade att betala för något man inte har beställt.

Nej Fredrik Reinfeldt, Beatrice Ask, Lena Adelsohn Liljeroth, ni är ingenting i mina ögon längre och jag kommer aldrig mer att rösta på er. Ni har gjort ert.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Personliga tankar om hockey i största allmänhet även om AIK alltid är #1.
Det här inlägget postades i AIK, Allmänt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Ta ditt ansvar nu Reinfeldt!

  1. Robban skriver:

    Från Socialdemokraterna:

    Huliganismen kostar samhället stora pengar varje år i form av polisbevakning. Enligt ordningslagen kan polisen ta ut ersättning för den som i vinstsyfte anordnar offentlig tillställning. Det innebär att klubbar som bedriver sin verksamhet i annan form än föreningsform kan komma få betala dryga belopp för bevakning. Vår utgångspunkt är att samhället har ett huvudansvar för att upprätthålla ordningen. De som går på idrottsarrangemang har betalt skatt en gång för att få en effektiv polis som kan ingripa mot ordningsstörningar och våld. Det är inte rimligt att man ska betala notan en gång till via biljettpriset. Regelverket för polisens möjlighet att ta ut avgifter måste därför ändras. Det är huliganismen som ska bekämpas, inte idrotten.

  2. Cartman skriver:

    Då får vi hoppas på ett politiskt utspel mot polisnotorna från något parti då.

  3. ACAB skriver:

    Känns lite drastiskt att rösta på vänsterröran bara för det här men visst är det en viktig punkt att skrika högt om. Glöm inte att det är vänstertrollen som infört begreppet ideell förening med allt vad detta nu innebär. De lär inte hantera frågan bättre/på ett annat sätt. Allt sånt snack nu är bara valfläsk. Garanterat.

    • Black Indeed skriver:

      Vet inte var jag skrev att jag skulle rösta på vänstern? De tre nämnda är Moderater och inget annat. Jag kommer att få plugga politik väldigt mycket framöver.

  4. Danne skriver:

    Polisen strider mot Europadomstolens direktiv när de gäller specificerade fakturo då polisen stryker över vad det är som klubbarna ska betala för samt stryker över deras riskbedömning vilket betyder att polisen bedriver maffia metoder.

Kommentarsfältet är stängt.