Nytt år och nya tag

Ett välfyllt Golden Hiil gör skillnad / Anders Henriksson

Ett välfyllt Golden Hiil gör skillnad / Anders Henriksson

Hockeykillarna avslutade 2012 på bästa sätt i och med att laget lyckades besegra Timrå med 1-0. Nu gäller nya tag och som vanligt kommer publiken vara en viktig kugge för att hjälpa laget till nya vinster på hemmais.

Först ut på det nya året står Byske. Ett Byske som har gått som tåget i ES den här säsongen. Går inte att komma ifrån att de har ett riktigt bra lag, MEN, Byske är Byske oavsett i mina ögon. Det är ett lag som jag vill att vi ska vinna emot, oavsett!

Självklart vill jag att vi ska vinna mot alla lag, men just Byske… ja ni förstår säkert. Nu när Hovet börjar fyllas med folk så tror jag att vi har större möjlighet att lyckas att vinna än om det hade varit halvfullt som tidigare.

¤¤¤¤¤

Offensiva backar säger Eldebrink att vi ska ha. Jag gillar det men då gäller det även att backarna har fart på rören hemåt också och inte som i vissa fall, vara ute på allmänhetens åkning. Det gäller kanske framför allt i powerplay men vi får hoppas att Eldebrink satt upp tuffa krav på backarna så vi slipper se detta lallande i fortsättningen.

Vad jag vill se från våra backar är att de skjuter fler skott. Skjuter man inte så har man ingen möjlighet att göra mål heller. Vi har flera backar som har bra skott och varför dessa inte skickar iväg pucken mot mål, det är för mig en gåta.

Juniorkronorna har gjort riktigt många mål på backskott som har styrts in i mål. Precis så vill jag ha det. Skym målvakten, skott från blå och styr eller var först på returen.

Tror fortfarande på laget även om jag har önskat mer men med Eldebrink vid rodret så tror jag än mer på detsamma. Nu har han haft lite tid att sätta större prägel på laget än vad han har haft tid till innan. Det om något, tror jag vi kommer få se imorgon.

¤¤¤¤¤

Igår var det sålt 4500 biljetter till matchen mot Byske och det vore så enormt kul om vi kommer upp till samma siffra som senast. Laget behöver verkligen stödet.

En liten parantes bara. Vi är på Hovet och inte på Råsunda så det vore rätt skönt att slippa höra: -”Här är vi från Norra Stå” Det känns bara fel, riktigt fel. Det är kul att massa fotbollsgnagare kommer men vi kan väl i alla fall försöka att dra hockeyramsor.

Bortaresa

På lördag är det dags för årets första bortaresa. TRE bussar kommer att lämna Stockholm för att stötta laget i Linköping och mer information hittar ni bland annat här och här. OBS! Det är endast FEM platser kvar på SmL:s buss i skrivande stund. Boka nu!

Födelsedagar i januari

Andreas Frisk – 5 januari

Niklas Lundström – 10 januari

Dick Tärnström – 20 januari

Jonas Liwing – 29 januari.

Patric Blomdahl – 30 januari

Ett speciellt grattis till Stefan Johansson som under ledigheten förlovat sig med sin käresta.

Nytt år år, nya möjligheter, nu kör vi!

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Personliga tankar om hockey i största allmänhet även om AIK alltid är #1.
Det här inlägget postades i A-laget, AIK, Bortaresor, Elitserien och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Nytt år och nya tag

  1. AIK Stockholm skriver:

    Tre bussar från Stockholm till Linköping? Vet att vi (BA) Styr 1 buss, och Smoking 1 buss, men vilka styr den tredje?

  2. Bo Jonsson skriver:

    Inte för att vara petig men Niklas Lundström fyller 20 år den 10/1 😉

Kommentarsfältet är stängt.