Kommer vändningen nu?

Medlemmarnas match / Jesper Zerman

Defensiven som var riktigt bra några matcher, ja den fallerade rätt snabbt igen. Målskyttet som satte fart i några matcher, ja det fallerade också.

Det är negativt på alla fronter nu. Pricken över i:et var väl torsken mot Lakers. Det jag blir riktigt besviken på är att det inte verkar vara någon i laget som verkligen vill vinna.

Jag saknar spelare som verkligen kliver fram. Skicka på någon en tackling så sargen svajar eller ta ett matchstraff för att få en vändning eller i alla fall visa att man är på planen i 60 minuter och att man gör allt för att vinna. Det kan inte vara så att Janmark och Klavins ska vara de spelare som verkligen försöker, men just nu ser det faktiskt ut så.

Den ende – ja nästan – som tacklar är Tobias Viklund. Vad har hänt med Blomdahl, Pirnes, Melin, ja det finns en hel del spelare som faktiskt kan tacklas, men ingenting händer. Det om något stör mig något ofantligt.

Vi har haft galet mycket skador och det här uppehållet kunde nog inte kommit lämpligare än vad det gjorde, oavsett vad man tycker om landslagsupphåll i hockeyn. Med tanke på att det fortfarande är tyst från AIK när det gäller värvningar så tror inte jag att det blir några, förutom Huselius.

Tror stenhårt på att han kommer att spela för AIK, utan att ha några som helst belägg för det. Han har tränat med AIK alldeles för länge nu och det jag har hört så går hans träning verkligen framåt nu. Blir inte det minsta förvånad om ”Husse” är spelklar snart.

Nu kan jag tycka att det är vår defensiv som måste kliva upp en sisådär 80% för att det här ska bli bra. Just nu är den katastrofal men det blir ju inte bättre å andra sidan om man vägrar att göra mål.

Kommer vändningen nu?

Som lag, så tror jag på de här killarna men problemet är ju att vi aldrig har ett fullt lag. Vad händer till exempel med Tärnström? Kommer han någonsin komma tillbaka? Jag tror inte det. Den skada han har ska man nog tänka till både en och två gånger om man verkligen ska fortsätta med sin sport.

Christian Sandberg måste komma tillbaka snart. Det håller inte att han är skadad längre. Han kan gå in och visa vägen för de andra. Daniel Josefsson, ja vad säger man? Vet inte hur det blir när han kommer tillbaka, men det kan i alla fall inte bli sämre.

En annan fråga jag ställer mig är varför man splittrar på Pirnes, Little och Jensen. En kedja som verkligen fungerade. Jag struntar i om man måste få igång Melin, som jag läste någonstans. Han kom ju igång tillsammans med Janmark och Klavins.  Jag förstår ingenting av den ändringen. Det blev ju inte direkt bättre att flytta runt som de gjorde.

Det är fortfarande några dagar kvar tills det drar igång igen och det är hur viktiga matcher som helst som ska spelas. Rögle borta på tisdag är en match som laget i princip måste vinna. Sen står Timrå för motståndet hemma på Hovet. Jag tror på en vändning nu. Jag både tror och hoppas att det här uppehållet har gjort spelarna gott och när AIK nu satsar på medlemmarna till matchen mot Timrå så känns det som att man verkligen VILL och HOPPAS att laget får det stöd som de verkligen behöver så innerligt.

Är du medlem i AIK så går du helt enkelt GRATIS på matchen!

Du behöver inte göra mer än att ta med ditt medlemskort till Hovet för att få en biljett. Ta chansen nu och hjälp laget till tre poäng, för det är precis vad laget behöver, hjälp.

Såg matchen igår mot PSV på Råsunda och även om jag inte kunde närvara på plats, så var det en fantastisk stämning som verkligen gick rakt igenom TV-rutan. Jag satt i soffan och fick gåshud när klacken sjöng och gav spelarna stödet. Ett fantastiskt stöd som jag önskar att även hockeykillarna får framöver.

Igår, idag, imorgon, för alltid AIK

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Personliga tankar om hockey i största allmänhet även om AIK alltid är #1.
Det här inlägget postades i A-laget, AIK, Elitserien och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.