Ryktet om Fasth tar ny fart

Viktor Fasth när det begav sig / Jesper Zerman

Det har snackats både här och där väldigt länge om Viktor Fasths vara eller inte vara i ….. Lakers, men nu verkar ryktet vara ett antal steg närmare sanningen.

Igår flödade rykten igen på twitter om Viktor Fasth vara eller inte vara i Lakers. Den här gången verkar det som att Viktor Fasth verkligen kommer att bli klar för Lakers denna vecka men att man inte kommer att gå ut med det innan matchen mot oss den 3 november.

Enligt Sjöaguden.se så har spekulationerna tagit ny fart, även om det fortfarande bara är spekulationer. Tingsryd gick ut med att Viktor Fasth skulle spela tio matcher för klubben från och med den 5 oktober. Den 2 november skulle alltså Fasth spela sin sista match där och sen vara klar för Växjö.

Eftersom det är väldigt infekterat mellan klubbarna så ”vågar” nog inte Växjö gå ut med det här – om det nu är sant – innan AIK möter Lakers den 3 november och jag skulle inte tro att dem skulle våga låta Fasth stå mot AIK heller för den delen. Enough is enough liksom.

Vad säger det här då? Ja det finns nog tusen olika uppfattningar och tankar om detta men som jag ser det så finns det två orsaker. Det ena är att Anders Gozzi inte har råd att värva Fasth även om han vill och det andra är att Viktor Fasth fått ett på tok för bra erbjudande som han inte kan motstå.

Vet inte vad jag tror egentligen eller vad jag vill tro. Man blir så kluven när sådant här händer. Vilken klubb som helst, nästan, förutom Lakers.

Jag vet att Modo också är en klubb som har ryckt i Fasth, så Lakers är inte ensamma om att vilja ha målvakten som blev hur bra som helst under Stefan Persson. Oavsett orsak så blir jag lite lätt så där att jag inte önskar honom något gott men samtidigt så vet jag vad han har gjort för oss i AIK. Men det kan ju gå som i RR-fallet. Från toppen till botten om man säger så.

Det är väl bara att sitta ner i båten och avvakta vad som händer och besked lär väl komma under helgen. Jag blir inte förvånad ifall vi får se Viktor Fasth i Lakers framöver i alla fall. Den klubben verkar ju ha obegränsat med pengar och ingen etik, så jag låter bli att lägga skulden på Viktor Fasth. Han har tagit ett bud som han inte kan motså – om detta är sanning -, något annat har jag svårt att se. Vill nog blunda för något annat och jag blundar tills något annat kommer fram.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Skriver om det mesta på gott & ont.
Det här inlägget postades i AIK, Allmänt, SHL och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Ryktet om Fasth tar ny fart

  1. Cartman skriver:

    Skönt med lite blandade åsikter. Men vägrar man gå på matcher är man ingen riktig Gnagare. Sitta hemma och sura hjälper ingen. Jag har full förståelse om Fasth skriver på för annan klubb, och om våra pengar är slut. Vi har för lite folk på Hovet. 🙂

    • Per skriver:

      Jag var på årsmötet i föreningen, var du? Jag var på säsongskortsmötet, var du? Denna översittar mening gör att jag riktar mitt svar till dig. Sitter inte hemma och surar för jag vill. Sitter hemma för jag har inget alternativ. Den produkt som AIK hockey nu presenterar är inte tillräcklig för att jag ska lägga de få pengar jag har på. Har de inga pengar säger du. Varför går man inte ut med det då? Varför kniper Gozzi som en mussla. Varför skrivs det på hemsidan att laget är på gång när de inte gjort mål på de 2 senaste matcherna.? Varför ska jag gå när ingen i föreningen verkar bry sig om att vi är på väg ner i allsvenskan igen och satsa för att ta oss därifrån. Vi skulle ta guld i år? Med det här laget, tillåt mig små le!

      • Black Indeed skriver:

        Är det översitteri? Det är att få reda på information om vad som händer i klubben. Oavsett om vi ska ta SM-guld eller inte så är det för dyrt som det är nu. Jag har gått på dessa möten för att få reda på saker och ting om du tycker det är fel? Du skriver om Gozzi som mussla, möjligt men vi har ju fått reda på att ekonomin är kass.

  2. Per skriver:

    Robin> Kunde inte sagt det bättre. Har precis skickat ett riktigt argt brev till strutsen vi har som sportchef, vars hals måste vara minst 10 meter så långt ner i sanden som han har huvet. Kommer aldrig, ALDRIG mer sätta min fot på hovet så länge de som sitter i styrelsen är kvar och om Gozzi blir kvar som sportchef om Fasth går till Lakers. Vad är det här för skit om att han fått ett erbjudande han inte kan tacka nej till. Hade har ju gång på gång visat och sagt att han vill spela i AIK under lockouten. Men vår styrelse inkluderat Gozzi vill hellre slicka arslen i Hockeyligan, som inget hellre vill än att AIK åker tillbaka ner i allsvenskan. Det finns ingen, INGEN bortförklaring för detta. Det är katastrof och huven kommer måste rulla om detta blir verklighet. Största problemet är väl inte styrelsen/sportchefen egentligen, det är de otrolig mesiga fansen till AIK hockey, som du Black Indeed, som vägrar protestera öppet mot denna otroligt viljelösa och bajenaktiga styrelse. Tänker inte be om ursäkt för eventuella svordomar. Står för allt jag skrivet!!

    • Black Indeed skriver:

      Jag var på årsmötet i föreningen, var du? Jag var på säsongskortsmötet, var du? Det jag vet är att AIK inte har pengarna och att då ställa till med ett helvete, vad hjälper det? Det lär inte göra så att vi får in pengar i alla fall. Väljer man att inte gå, fine, då går man säkert inte sen heller ifall laget skulle ta sig till slutspel, det ser jag som en självklarhet. Det jag hoppas på är att vi får igång vår marknadsavdelning fullt ut. För som du är inne på så hjälper det inte att skylla på att supportrar inte kommer på matcherna. Peter Birath som är ny VD gjorde väldigt klart att är det några man ska lyssna på så är det supportrar.

      • Per skriver:

        Black I och Cartman> Grattis till er att ni har omåttligt med pengar att lägga på AIK. Har inget säsongskort och har inga pengar att lägga på en produkt som inte lever upp till den standard den utlovat att den ska hålla. Precis sånna jag är bättre än du för jag var där supportrar som det finns många av i hockey´n gör ju inte att man känner sig välkommen direkt. Har haft säsongskort de två senaste säsongerna och´arbetat ideelt för AIK hockey när de var nere i ettan och Allsvenskan så kom fan inte och snacka riktiga gnagare med mig. Stod på Golden Hill i ettan och sjöng med 4-5 andra. Jag väljer själv vad jag lägger mina pengar på. Om det inte gör mig till en riktig gnagare så fine, kunde inte bry mig mindre. Om det nu är så, varför går man inte ut med det? Sa man varför? Varför det inte finns pengar från de två senaste slutspelen? Vi var väl skuldfria efter förra slutspelet? Men alla är så godtrogna så var väl ingen som ställde de jobbiga frågarna utan litar blint på slipsarna. Jag kan ställa frågan hur fan kan TINGSRYD ha råd med Fasth och vi inte har det??

      • Black Indeed skriver:

        Förstår inte ditt inlägg som är riktat till mig. Jag har ju försökt att föra fram att det är för dyrt i klacken. Att vi skulle vilja ha möte med hockeyn etc etc. Jag var själv ideell när vi låg i skiten o har varit så under många år och just därför så känns det ännu viktigare för AIK att försöka få tillbaka publiken men det gör man inte med att tokhöja priserna. Du får gärna förklara för mig vad jag har skrivit som får dig att skriva som du gör.

  3. Robin skriver:

    Skriver Fasth på för Växjö Kommun så är det fanimej dags för någon att avgå på riktigt. Då är det droppen för denna handlingsförlamning och totala tystnad som råder inom AIK Hockey just nu. Den största hjälten samt kidsens stora idol i AIK de senaste 2 åren skriver på för vårt största hatobjekt i Elitserien nu när inte Dif är med längre utan att AIK gör ett JÄVLA PISS. Står med mössan i handen som vanligt.

    Jag har egentligen bara tre önskemål:

    1. Skit i överkommelsen med hockeyligan, enbart patetiskt att slicka arslet på dom. När har någon någonsin gjort något bra för oss? Att klara sig kvar i Elitserien är viktigare än någon fånig jävla goodwill som betyder noll i slutändan. Patetiskt. P-a-t-e-t-i-s-k-t !

    2. Skippa det där jävla snacket om SM-guld, topp 4-placering och att vi ska ha den bästa truppen på länge. Det krävs handlingskraft och något som faktiskt liknar en sportslig satsning för att med trovärdighet kunna stå bakom såna stora ord! Vilket för oss in på nästa punkt.

    3. Om det verkligen inte finns några pengar över huvud taget så ta då för fan och informera om det en gång för alla så att det blir slut på alla jävla spekulationer och irritation i supporterleden. Och för den delen även så att det kan ske någon slags insamling eller någon extern finansiär får upp ögonen för hur läget är i klubben. Verkar råda total jävla handlingsförlamning!

    Nu tror jag inte att vi åker ur Elitserien (men det lär väl bli en rysare som vanligt) men om vi skulle göra det så finns det folk inom klubben som har oerhört mycket att förklara.

    Ber om ursäkt för svordomar och åsikter som eventuellt inte faller alla i smaken.

    • Black Indeed skriver:

      Om du bara visste hur många gånger jag har varit på Peter Mellqvist om att AIK ska ha ett möte om vad som gäller och ta lärdom från fotbollen. När man enbart får till svar att det inte känns lönt, ja då bryr man sig inte. Nu är inte Mellqvist kvar så vem vet, med påtryckningar så kanske vi kan få till ett möte där man talar om vad som gäller. Alla har ju inte råd att skaffa aktier i bolaget så att man kan gå på årstämman.

  4. Mick skriver:

    Ni är bara för gulliga, puss

  5. Micke skriver:

    Det som talar för lejkers är färgen på hans skydd just nu, förmodligen redan klart.

  6. Klle skriver:

    Inte för att vara otrevlig eller något sådant, men vad är det för fel om Viktor Fasth går till Växjö? Han har tillbringat flera år här nere i Kronoberg som målvakt än vad han har gjort i Sthlm och AIK. Det är väl ganska logiskt att han går till Växjö i så fall med tanke på att han har många goda vänner i Växjö. Dessutom vet du inte ens om AIK har visat intresse för Fasth. Släpp tanken om ditt agg mot Växjö och bredda ditt spektra lite.

    • Black Indeed skriver:

      Jag tror inte att någon egentligen lägger någon skuld på Viktor Fasth utan det som i det här fallet känns surt är att det är just Lakers som inte har någon som helst etik eller moral när det gäller värvningar. Lakers var på Fasth när han spelade i AIK och hade kontrakt. Samma med RR. Det är just av den anledningen iaf jag ogillar den klubben så oerhört. Viktor Fasth ska inte läggas med någon skuld. AIK kunde ha agerat om man hade velat. Men vilken annan klubb som helst, förutom kommunklubben utan moral o etik.

  7. Jacob skriver:

    Hoppas verkligen inte detta stämmer.. Var som helst men bara inte till Växjö… Jag hatar den jävla gris klubben.. Det gör fan ont i bröstet av detta.
    Man får trösta sig med att ingen spelare är större än klubben. Framåt stolta AIK!

Kommentarsfältet är stängt.