Det är stöd laget behöver

Ett tomt Hovet / Jesper Zerman

3 300 personer på Hovet? Det är inte mycket till stöd. Att sitta och klaga på laget på diverse forum är lätt, men att ta sig till Hovet och stötta detsamma, det är det svårare med.

Om jag inte går på en fotbollsmatch så kallas jag, utan omsvep, för gårdarjävel. Vad ska jag kalla er som sviker hockeylaget?

Har man mer rätt att svika hockeylaget än fotbollslaget? Hur ska man kunna hjälpa ett lag som är inne i en enorm svacka, om man inte går på matcherna?

Man kan klaga hur högt man vill på tränare, spelare, ledningen och ja, i princip allt men att stötta laget, det har många väldigt svårt för.

Det är tungt för alla / Jesper Zerman

Är man nere i botten så borde det första och enda alternativet vara att gå man ur huse och verkligen stötta laget i sitt hjärta, eller?

Att sjunga nidsånger om våra egna spelare är bara rent förjävligt. Till er som gjorde det igår, har jag absolut inget till övers för. Jag skäms! Spelar ingen roll vad man tycker om en spelare, han ingår i VÅR trupp och spelar för VÅRT klubbmärke och ska då inte utsättas för något liknande.

Det finns så många spelare som har presterat under sin förmåga i fotbollen men jag har då aldrig hört vår klack sjunga vidriga sånger om våra egna spelare, och har det gjorts, så är det lika illa det också. Vad spelarna behöver är stödet, från ALLA.

Självklart är många ledsna och besvikna på att spelet inte fungerar och att det görs massor av misstag, så även jag, men jag är supporter till AIK, I MED- OCH MOTGÅNG och jag kommer aldrig att bli en medgångare som tydligen väldigt många har blivit i den här klubben, vilket är jättetrist.

Det skylls på att Hovet ligger i bajenland. Jag blir bara så otroligt matt. Är det någon som har hört uttrycket: –VI ÄR ÖVERALLT? Återigen en riktigt usel ursäkt för att inte gå på hockeymatcherna. Jag skulle hellre se det som att vi tar över alla stadsdelar i Stockholm.

Nä, jag tycker ni ska läsa AIKsaras senaste inlägg som handlar om supporterskap och hur det bör vara. För kan man klaga på laget så borde man först och främst vara på läktaren och hjälpa laget i stället för att enbart sitta och klaga hemma vid en dator.

Vi har ETT lag, och det är just DETTA lag som vi borde stötta oavsett framgång eller inte.

Laget behöver stödet / Jesper Zerman

På tisdag möter vi Rögle BK och jag hoppas verkligen att ALLA som är AIK:are och vill laget det bästa verkligen kommer till Hovet och visar sitt stöd oavsett. För är det något man behöver när allt går väldigt tungt, så är det just stöd. Är jag deppig så behöver jag mina vänner. Går allt tungt, ja då behöver jag mina vänner. Så egentligen är det ju bara att gå till sig själv när man känner sig riktigt nere. Man behöver helt enkelt stödet för att ta sig uppåt och resa sig igen.

Vi ser hur solen stiger över Råsunda
Vi ser hur Hovets is är blank o klar.
O bönderna dom gapar utav fasa
O snutarna dom spejar o dom tar.
Vi ser dom svarta tröjorna i AIK
Vi vet att alla vägar bär oss rätt.

Å vi e AIK
O alltid e vi med er
O alltid ska vi se er ta poäng
Å vi e AIK
O alltid e vi med er
O alltid ska vi se er ta poäng

Ibland så kan de blåsa kalla stormar
Ibland så kan himlen vara ganska grå.
Men när de gäller laget som vi älskar
Så skiner solen snart på oss ändå.
Vi hört om stora tider som har svunnit
Vi vet att snart så e de dags igen.

Det här är AIK och det som står i texten borde vara det som är vår regel.

Vi stöttar laget oavsett.

Vill till sist lägga ut en text som Mats Ulander skrivit på Facebook. Minnesvärda ord från en spelare som varit med om mycket när det gäller AIK.

KRIS!? i AIK enligt sport-DN idag.  Deppa inte kära Gnagare. Det finns fortfarande 147 poäng att kämpa om av de resterande 49 omgångar som är kvar. Glöm inte bort hur Färjestad inledde sin säsong ifjol. En viktig sak att konstatera är att 15 st spelare har lämnat klubben i år och 11 st nya har kommit in. Alltså ett helt nytt lag med ny ledning.
Detta tar tid att bygga upp till en stark och homogen grupp. Man får helt enkelt göra som Sven-Ingvars sjunger, -Börja om från början. Jag förstår att fotbollen betyder mycket där AIK har guldvittring men glöm inte att stötta detta kära ishockeylag trots att Melin (frälsaren) har lämnat skutan. En brandsoldat från Värmland skall sätta fart på brasan och det gör han på tisdag då skånska Rögle kommer på besök. Kom för guds skull till Hovet och stötta grabbarna och skit i dumburken.
Några väl valda ord från en trogen AIK-are som vet hur det känns ,nr 12 med Ulander på ryggen” 

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Personliga tankar om hockey i största allmänhet även om AIK alltid är #1.
Det här inlägget postades i A-laget, AIK, Allmänt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Det är stöd laget behöver

  1. Ping: Anonym

  2. GurkOlle* skriver:

    Skönt att se en bloggare som inte ger upp! I alla fall inte i första taget. Själv representerar jag ett annat gulsvart lag som befinner sig i samma brydsamma situation. Många nya spelare, ny tränare, spetsen från förra säsongen borta, och lite ”börja om från början, börja om på nytt”. Jag har inte ens börjat ge upp. Eller, rättelse, jag var tveksam till vår förträfflighet redan innan serien startade. Nu har jag, tyvärr, fått kvitto på att det ännu återstår en del innan mitt gulsvarta gäng blir ett lag att räkna med.

    Ska vi se vem av oss som först får njuta först av en vändning:)

  3. Gnagetmannen skriver:

    Jag kommer gärna den dag de flyttar arenan från Bajenland.

Kommentarsfältet är stängt.