Nu ger vi allt

Nu fyller vi Hovet / Jesper Zerman

AIK gjorde en minst sagt bedrövlig match borta igår mot Timrå. Det fanns ingenting att glädja sig åt, förutom Daniel Larsson som visar att han är en målvakt att räkna med.

Tror att det flesta hade räknat med att AIK skulle åka upp till Timrå och i princip spöa skiten ur dem igår. Nu blev det inte så utan det blev torsk i sudden efter att Frisk åkt ut för en fasthållning som inte var det mest populära domslut domaren tog igår om man såg till hur AIK-spelarna reagerade. Men strunt samma. Frisken ut och Timrå gör det avgörande målet i pp.

Första och andra perioden var nog det absolut sämsta jag har sett AIK under försäsongen. Jag har sett varenda träningsmatch och så dåliga som dem var i dessa perioder, det har dem inte varit under försäsongen. Visst, spelet kanske inte har varit hundra då heller, men inte tillnärmelsevis så uselt som det var igår.

Det har fattats spelare både här och där. Det har varit sjukdomar och skador och nej, jag tror inte att det beror på den nya fystränaren utan helt enkelt otur, men vi har fortfarande bara spelat en match. Jag hoppas att Björn Melin snart är tillbaka för han behövs i laget.

Som tur var så skärpte laget till sig i tredje när man möblerade om lite i laget. Jocke Nordström klev in mellan tvillingarna och som han gjorde det. Pirnes ner tillsammans med Steen och Hynning, vilket gav resultat. Jag hoppas att det är därifrån att laget tar sig vidare ifrån nu när man ställs mot FBK på söndag, ja ni vet SUPERSÖNDAG!

¤¤¤¤¤

Jag tänker tillbaka på förra säsongen när det egentligen också sågades ordentligt. Vi hade inte värvat några målskyttar och hade inget lag alls som skulle stå upp säsong två. Efter torsken mot dif så gjorde man i princip klart att det var kvalserien nästa. Ja den kvalserien blev hastigt och lustigt en sju matcher lång semifinal i stället och dif hamnade i kvalserien i stället och resten är historia.

Jag tycker det är synd att laget sågas så kopiöst när det spelats EN omgång utav 55. Det är alltså 54 omgångar kvar att spela om. Det verkar även vara så att man glömmer hur AIK fotboll började den här säsongen. Det var fasen inte den bästa fotboll man sett i sina dar, men titta på laget nu.

En tillbakablick till förra säsongen och hur det såg ut då, ja då började vi i och för sig med en vinst mot Timrå och vann sedan på straffar mot FBK. Vi fortsatte sedan vinsttåget mot Modo och Frölunda sen tog det TVÄRSTOPP. Linköping, Luleå, Brynäs , HV , dif vann mot oss precis i den ordningen, för att vi sen, med mycket möda och stort besvär lyckades  vinna mot Byske på Hovet.

Jag tänker även på FBK som faktiskt även dem gick till slutspel och deras inledning förra säsongen.

Vinst mot Byske i första omgången, i sudden och sen torsk mot AIK, HV, Brynäs, Luleå, dif, Modo, Frölunda, Lakers, LHC, Timrå! I 12:e omgången vann FBK sin första match på ordinarie tid mot Frölunda.

Okej, börjar det som det gjorde för FBK då kan även jag börja ta fram sågen och såga, men så länge vi bara har spelat en match så kommer jag att hålla mig rätt lugn för jag vet att det finns där. Laget har bra kapacitet även om vi är utdömda som vanligt av varenda expert som går att uppbringa i detta land. Vad expertisen är när det kommer till slutet av säsongerna har vi sett, två gånger om tidigare så snälla, döm inte ut laget efter en ynka omgång.

Allt kan bara bli bättre och det finns många som har is i magen – tack och lov – och som kan vänta innan dem sågar och det är verkligen så skönt att läsa eller höra.

Nu ser vi till att fylla Hovet och ge laget det stöd dem så väl behöver efter matchen mot Timrå. En bra start på Hovet kan betyda precis allt. Vi ska väl visa Little, Jensen, Pirnes, Melin och övriga vad vi går för.

VI GER ALLT. Vi är där för dem och dem är där för oss!

Det är derby på Ritorp i morgon / Magnus Neck

Vill även påminna er om att imorgon så spelas det DERBY nere på Ulriksdals IP – även om jag har väldigt svårt med just det namnet. Det inarbetade namnet är RITORP! AIK J20 tar emot dif:s dito klockan 15.00 och finns det möjlighet, tar er dit och stötta laget.

Där har ni AIK:s framtid och det är ett bra lag som J20 har den här säsongen.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Personliga tankar om hockey i största allmänhet även om AIK alltid är #1.
Det här inlägget postades i A-laget, AIK, Elitserien, J20 och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Nu ger vi allt

  1. Webmaster skriver:

    Haha !! ULRIKSDAL 🙂

Kommentarsfältet är stängt.