Fasth visar upp AIK i Vida Arena

Viktor Fasth i den svartgula masken / Jepser Zerman

En hjälte lämnade oss inför denna säsong för spel i Anaheim. Döm då om mångas förvåning när det skrivs att Fasth tränar med ….. Lakers, av alla klubbar också.

Dagens ”kabom” kom från Daniel Enestubbe som skrev på twitter att Viktor Fasth tränar med Lakers. Man kanske inte ska dra för höga växlar bara för att han tränar med dem, men det kändes ändå riktigt illa.

Det hade precis lagt sig lite i AIK-kretsar med den numer onämnbare som drog som den fegis han, och då kommer nästa smäll. Viktor Fasth tränar med Lakers?!?!

Höll på att sätta kaffet i vrångstrupen! Läser jag rätt? Vad i hela friden är det som händer?
Sen……….. började jag faktiskt tänka till lite.

Det kan ju faktiskt vara så att AIK inte kan ta emot honom, men om man läser eller lyssnar på SR P4 Kronoberg – länk – så är det ju så att han var i Växjö för att hälsa på vänner och det kan man knappast förbjuda någon att göra, om det nu är sanningen, det vill säga. Tyvärr har vi ju inga bra erfarenheter av den när det gäller just Lakers.

Även om det svider – för jag älskar verkligen Viktor Fasth – så ska jag nu försöka se det enda lilla positiva i detta och det är: Viktor Fasth tränar med den svartgula hjälmen!

Det om något påminner Lakers om vem han är och vilka som fick honom att bli en NHL-målvakt. Låt killen träna med den klubben om vi inte har möjlighet att ta emot honom, vilket inte vore direkt schysst mot Larsson heller för den delen.

Stefan Persson lär ha örnkoll på Fasth och jag tror inte att någon klubb i landet kan konkurrera med Persson när det gäller målvaktsträning heller för den delen. Hur Viktor Fasth gör i framtiden vet ingen, men just nu är jag bara så nöjd att Lakers spelare plus ledare får se Viktor Fasth i den svartgula masken från AIK!

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Skriver om det mesta på gott & ont.
Det här inlägget postades i AIK och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Fasth visar upp AIK i Vida Arena

  1. greger skriver:

    Jag har inte sagt att han inte utvecklades i AIK, Men likaväl hade han en fantastisk utveckling både i Tingsryd och Växjö.. och gick till AIK för att dem låg en liga högre upp, ganska naturligt. Det jag menar är att bara för att man får en bra utveckling i en klubb så betyder inte det att det är den klubben som ligger närmast i hjärtat. Det verkar som många glömmer det och tror att alla spelare får en jättestor kärlek så fort dem kommer till en ny klubb, så är det naturligtvis inte, det handlar om jobb och pengar. Sen om man får två likvärdiga erbjudanden så väljer man naturligtvis klubben man tror man kommer trivas bäst i.

    • Black Indeed skriver:

      Det är självklart och jag tror inte att någon egentligen klandrar Fasth att han tränar där. Det är Lakers vi har problem med, rätt naturligt kanske.

  2. greger skriver:

    och vem vet.. kanske han delar med sig av lite svartgul information 😉 Dessutom var han ju en längre tid i Växjö än AIK så jag förstår inte varför han skulle ha mer ”hjärta” för en klubb än någon annan. För hockeyspelare handlar det om jobb och att spela i en liga där man kan utvecklas.

    • Black Indeed skriver:

      ”För hockeyspelare handlar det om jobb och att spela i en liga där man kan utvecklas” Exakt och det gjorde han i AIK och ingen kan säga något annat heller.

Kommentarsfältet är stängt.