Grymt intensivt

Kul träning med mycket intensitet

Åkte ner till Ritorp för att se ispasset idag. En stenhård träning och då menar jag även det fysiska spelet.

Alla vet att de flesta mål görs framför målvakten i boxen. Idag kördes det stenhårt med spelvändningar och det tuffa spelet framför mål. Alla var inblandade i träningen framför mål för det gäller ju även att hålla rent när det blir full anstormning mot målvakten.

En högintressant träning som jag inte skådat på mycket länge. Nu gäller det att vara med från start för annars är man rökt i det här laget. Det går inte att tro att man är på en sommarpromenad direkt utan alla ger verkligen järnet.

Självfallet är det extra kul att se våra nya spelare men jag gillar även det jag såg av juniorerna idag. Dem kommer att ge järnet för att försöka sig på att ta en plats och det vi såg idag av dessa killar, bådar gott.

Janmark, Klavins, Andersson, Windlert o Gozzi var med och ingen av dessa ger sig. Gozzis akilleshäl är väl att han är lite liten men farten, det har han. Alla klarade sig med beröm godkänt.

Våra målvakter kommer att slita häcken av sig för att ta förstaspaden. Idag var det Larsson och Hamberg som vaktade målen. Lundström är med landslaget i Norrtälje och vad jag tror, så har dom match ikväll.

Broc Little tränar förnärvarande med laget men är inte med i detta fysiska spel än. Han kör än så länge med röd tröja, som just innebär, ej tacklingsbar.

Daniel Larsson har redan införskaffat sig en snygg mask. Undrade lite idag om han hade lånat Mackans, men David Engblom berättade att är man snabb i vändningarna och kan bestämma sig fort, ja då blir även masken klar snabbt.

Läste igår på twitter att Sanny Lindström är klar för att testa lite flippass och jag vet en som kommer att få slita ont när Pirnes, Melin & co kommer farandes, så bra såg det ut.

Självfallet ska man inte dra några växlar av en träning men den här träningen blev jag oerhört imponerad utav. Tidigare har spelarna aldrig tränat så här hårt på mål och det har gått bra, så vad som kommer hända i höst, det vet jag inte men fortsätter laget som nu, ja då blir det bra.

Imorgon blir det specialstudering av Nicklas Jensen.

Lite kaxigt av Patrik Nemeth att köra med Dallashjälmen på träningen. Mustaschen är avrakad, tack för det.

Daniel Bång var även med och körde på träningen. Ska försöka ta reda på hur länge både Nemeth och Bång kommer att vara med på träningarna innan dem drar över till respektive lag.

Nicklas Jensen har en annan färg på byxorna, något mer åt det blå hållet, i ifall ni kikar i morgon.

Spelare som inte var med på träningen:

Niklas Lundström – Landslagsspel
Patric Blomdahl – skada eller vila?
Fredrik Carlsson – problem med en häl
Hynning – skada
Jocke Nordström – skada/sjuk?
DK var med halva träningen

En av de roligare träningarna jag har sett på länge.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Ni får ursäkta bildkvalitén.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Skriver om det mesta på gott & ont.
Det här inlägget postades i A-laget, AIK, Träning och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Grymt intensivt

  1. jolle skriver:

    Har Gynge kört nåt med gnaget under våren/sommaren???

  2. MJ skriver:

    Vem är vem av målvakterna på bilderna?

Kommentarsfältet är stängt.