Är det klart nu?

Kapten Tärnström är kvar en säsong till / Jesper Zerman

Efter lång väntan, tycker vi som vill ha laget klart direkt, så presenterade AIK två spelare till idag. Kapten Dick Tärnström fortsätter en säsong till och sedan nyförvärvet Daniel Josefsson från Malmö.

Vet att de allra flesta – om inte alla – jublade i högan sky idag när det stod klart att Dick Tärnström fortsätter en säsong till. Det var något alla ville med tanke på Tärnströms forna säsong. Så mycket som Tärnström betyder för det här laget vet jag inte ens om jag kan beskriva med ord. Han är inte vår kapten för inte och med de ledaregenskaperna han besitter så kan man inte annat än att jubla att det blev ytterligare en säsong.

Klar idag blev även Daniel Josefsson. En defensiv men skridskostark back som gärna tar en svängom i offensiv zon. Enligt Anders Gozzi så är Josefsson en rutinerad kille som är bra tränad. Han har dessutom många kvalitéer som Gozzi hoppas på att de ska kunna utveckla tillsammans.

Jag har mest sett honom i SSK och lite grand i Malmö. Det jag minns av Josefsson är att han är rätt säker i egen zon, vilket tvingade mig in på Swehockey för att kolla hans +/-. Finns väl egentligen inget att klaga på. +/- 0.  Förra säsongen lyckades han även teka och vann den tekningen. Josefsson är inte heller en back heller som gärna sätter sig på utvisningsbänken i onödan.

Josefsson känns som en Viklundvärvning. Många gnällde på värvningen av Viklund innan han fick visa vad han gick för. Resultatet blev några landslagsmatcher i Tre Kronor.

Det jag och många med mig hoppas på nu är en forward. Gärna en toppforward. Stannar Bång så har vi i dagsläget 13 forwards så det känns som att vi borde ta in minst en forward till. Jag tror nämligen inte att DK eller Janmark tar en plats rakt av. Dom lär få kämpa om sina platser precis som alla andra och det är rätt viktigt att ha några extraspelare att tillgå.

Jag tror således inte att det är helt klart än. Jag tror att vi kommer att få se ytterligare värvning eller värvningar till säsongen 2012/2013.

Viktor Fasth / Jesper Zerman

Ni kommer väl ihåg att röstaViktor Fasth – Årets räddning och Oscar Steen – Årets mål

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Personliga tankar om hockey i största allmänhet även om AIK alltid är #1.
Det här inlägget postades i A-laget, AIK och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.