Ny tränare på ingång

Det blir ingen Czarnecki i AIK / Jesper Zerman

Så, då var det alltså klart med ny tränare för AIK! Media sliter sitt hår och jagar nyheten vem som tar över efter Roger Melin och Gunnar Persson. Dem kan fortsätta att slita sitt hår.

En tränare är i alla fall klar och han får sällskap av en assisterande tränare som kommer att presenteras i veckan. Det är många som vill veta nu vem det blir som tar över efter Melin & Persson, men Gozzi agerar mur som vanligt och det känns faktiskt riktigt bra.

Det jag vet – och som nu ALLA borde veta – är att det INTE blir Mats Waltin. Det blir inte heller BÅG som jag skrev tidigare och absolut inte Czarnecki. Gozzi och Czarnecki står inte ens för samma filosofi när det gäller spelet så att Gozzi skulle kontraktera honom, det kan vi glömma.

Känns i alla fall bra att tränartrojkan är helt klar nu och att vi nu kan fokusera oss på silly när det gäller spelare.

Ni får ge er till tåls någon dag till, men nu är i alla fall tränaren klar och jag tror att han ska presenteras inför laget först och främst, vilket känns rätt naturligt.

¤¤¤¤¤

När det gäller spelare så är jag osäker men ett namn som återkommer mest hela tiden är Dick Axelsson. Jag vet att om det hade funnits pengar förra säsongen – efter att vi köpte in Videll – så hade nog AIK slagit till och värvat Axelsson. Nu känns det mer aktuellt än någonsin.

En annan spelares namn som dyker upp är Niclas Andersén från Brynäs. Andersén spelade i AIK säsongen 2007/2008 då vi lånade honom i tre matcher. En bra defensiv back som jag gärna ser i AIK.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Personliga tankar om hockey i största allmänhet även om AIK alltid är #1.
Det här inlägget postades i AIK och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.