Gozzi vet vad han gör

Daniel Larsson i HV:s tröja / jojjesplejs.com

Igår fick vi veta genom MrMadhawk att det inte blir någon Gerber i AIK. Jag är rätt nöjd med beskedet även om det kommer på ett sätt som jag kanske inte är lika nöjd med.

Visst är det roligt eller spännande eller vad man nu vill kalla det, att få reda på namn före alla andra, men ibland går det lite för långt tycker jag. Det går att läsa på MrMadhawk att någon inom AIK:s organisation har släppt denna nyhet om Gerber och det är där jag börjar undra. Personligen anser jag inte att det är okej att någon släpper nyheter till en blogg på detta vis för det kan skada mer än vad det gör nytta.

¤¤¤¤¤

Anders Gozzi gör allt nu för att vi ska få ihop ett så bra lag som det bara går och då sitter det alltså någon och släpper namn innan saker är helt klara. Bara en sån sak kan göra att det inte blir någonting utav kontrakten. Hoppas i alla fall att de flesta av kontrakten är klara nu så att det inte spelar någon roll om det läcker mer från organisationen. Att bloggar får reda på saker, det är inget konstigt med det, men just att det läcker från organisationen, det är just det jag reagerar emot.

¤¤¤¤¤

Anders Gozzi har sin vana trogen och hittar de där guldkornen och har nu signat Björn Melin. Det är en riktigt bra värvning på forwardssidan. En rightare med hur mycket erfarenhet som helst. 454 matcher i Elitserien, NHL, KHL, Tre Kronor, SM-Liiga. Det är en kille med erfarenhet och dessutom är han ingen liten spelare storleksmässigt. 189 lång och 94 kg. Tror att han är tänkt som ersättare för Kent McDonell. Rätt likvärdiga spelare förutom att Melin har spelat lite på en lite högre nivå än McDonell.

Kommer sakna Kent McDonell. Så bra som han var i slutspelet så känns det, men jag tror på det här laget som börjar ta form. Riktigt bra värvningar så här långt.

¤¤¤¤¤

Det ryktas ju nu överallt om Daniel Larsson. Igår skrev som sagt MrMadhawk om detta och idag Sportbladet så att det blir Daniel Larsson är nog sanningen. En del tycker att det är fel värvning och att Gerber är bättre, jag håller på Larsson i det här.

Gerber i Lakers / Jesper Zerman

Gerber är lite till åren och framför allt är han svindyr. Det var aktuellt redan förra säsongen med Gerber innan Svensson värvades, men då backade AIK just för att han var för dyr. Lakers nappade och betalade glatt. Gerber blir 38 år i år och vad skulle hända om han går sönder. Tror att risken ökar något enormt att han går sönder än risken att Larsson går sönder.

Larsson bör även vilja hitta tillbaka till gammal form och komma tillbaka till Tre Kronor och är det någon som kan hjälpa honom med det så är det Stefan Persson.

Dick Axelsson i Modotröjan / Jesper Zerman

För någon månad sen skrev Dick Axelsson på twitter att han letade lägenhet i Stockholm. Självfallet kan man ha en lägenhet i Stockholm utan att spela i någon klubb i det området, men det känns som att han är på väg till AIK.

Förra säsongen gick till och med Axelsson ut med att det var AIK som gällde för hela familjen så att det inte skulle ligga någon sanning i att Axelsson är på väg till AIK, det tror jag inte på. Är det något lag som kan få ordning på Dick Axelsson så är det AIK, helt övertygad. Han kommer in i en bra grupp där alla arbetar för varandra och där man inte kan vara den lysande stjärnan utan man är en del av ett lag. Jag tror på Dick Axelsson så skulle det bli så att han kommer till oss så är jag väldigt glad och för att inte prata om hans familj.

¤¤¤¤¤

Jag tror helt enkelt att Anders Gozzi vet vad han gör även om det finns lika många åsikter på olika forum som det finns nick, om vad som är rätt och fel. Många klagar på att det inte är rätt värvningar av AIK men om man går tillbaka och ser vad Gozzis värvningar har åstadkommit tidigare så har vi inte speciellt mycket att klaga över. Självfallet har det blivit en eller annan felvärvning, men det är väl bara att kolla runt i andra lag och se att alla värvningar inte är klockrena. Jag litar fullständigt på att Gozzi har koll när det gäller Daniel Larsson & Co.

¤¤¤¤¤

Det ryktas även att AIK är intresserade av Daniel Fernholm och det kommer nu fram att Fernholm är tokgårdare och att inte det skulle vara okej. Jag säger skitsamma. Fernholm har spelat i Djurgården men han valde Linköping före Dif innan han gick till KHL. Fernholm är ju inte på något sätt lika mycket ikon i dif som exempelvis Waltin är. Vi behöver lite större backar och det är viktigast i detta läge. Vet att många pratar om hur svårt det är att få tag i riktigt bra backar och även om det nu blir Fernholm eller inte så är jag mest intresserad av att få in en bra back än vad han har för bakgrund.

Richard Gynge och en av hans målgester / Jesper Zerman

Richard Gynge tar farväl av AIK men han har svårt att släppa klubben och kommer att vara med och träna på försäsongen. Gynge kommer alltid att ha en stor plats i våra hjärtan. Gynge, mästaren på målgester lämnar nu alltså för KHL och jag tror att alla håller med mig när jag önskar Richard Gynge ett stort LYCKA TILL. Tack Gynge för allt du har gjort för AIK och du är mer än välkommen tillbaka när du vill.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Personliga tankar om hockey i största allmänhet även om AIK alltid är #1.
Det här inlägget postades i A-laget, AIK och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Gozzi vet vad han gör

  1. Nicke Ansell skriver:

    Verkar fel det där om att nån skulle ha ringt Mrmadhawk och presenterat sig som ”från AIKs kansli”… Och frågat HONOM om info?

    Å andra sidan är det väl skitbra att folk läcker, skulle det funka som du vill, så att ingenting skulle ”äventyras”, hade vi t ex suttit här med Waltin som tränare.

    Och vad hade Silly varit utan läckor? 🙂

    Hoppas Firman ringer Gozzi om Fernholm nu också, de börjar få upp ångan!

    • Black Indeed skriver:

      Ops, ingen frågade MrMadhawk om info utan tvärtom. Vem det är har jag ingen aning om men att man läcker från organisationentill en av de större bloggarna enligt mig, är inte okej. Självfallet så kan man känna folk kors och tvärs o ändå få reda på saker som man läcker och det är inget konstigt. Läckor kommer alltid att finnas och det är ju det som Silly är, men att någon bryter tystnadsplikt och sekretess, nej. En agent, polare eller någon annans som läcker, fine 🙂 Förstår inte riktigt hur man ens kan jämföra Fernholm med Waltin och jag tror inte ens dom bryr sig. Vi har haft Rudan, Liwing, Salle etc etc och ingen har brytt sig tidigare så varför nu?

      • Nicke Ansell skriver:

        Men om vi ska lita på Gozzi gäller inte det även tränarval?

        Det där med Mr Madhawk fattar jag inte alls, han skrev så här:
        ”Uppgifter från en källa inom AIK:s organisation har kontaktat MrMadhawk.se under eftermiddagen och sagt:
        – Vi har en målvakt klar och det ska tydligen inte vara Gerber. Vem är det?”
        Vad fan menar han? Det handlar ju om att nån har ”kontaktat Mr Madhawk”, helt klart, och inte för att ge info utan för att fråga?! Det är jävligt luddigt och grammatiskt fel skrivet, det där. Men står det alltså att AIK läckt om Larsson? Kan inte uttolka texten så, men jag kanske missförstår?

      • Black Indeed skriver:

        Jag hoppas verkligen inte att jag har skrivit något annorlunda än att jag litar på honom när det gäller tränarvalet. Varför ringer – ellerhör av sig – en person från AIK:s organisation till den sajten? Ringer man o presenterar sig som, -”Jo det är här bla bla från AIK, har du hört vilken målvakt som kommer nu när det inte blir Gerber”? Var det någon som visste att det inte skulle bli Gerber? Nej den som visste det, arbetade inom AIK.

Kommentarsfältet är stängt.