Något lugnande kanske?

Något lugnande för nerverna kanske

Ett par Valium vore kanske inte så dumt just nu. Tror att många vill få ner pulsen efter en av de sämsta insatserna vi har sett AIK göra på mycket länge.

Ibland undrar jag vad som händer med laget. Från att ha spelat ut Skellefteå hemma i söndags i tredje perioden så blev AIK totalt utspelat av Skellefteå i denna femte match.

** Katastrofalt dåligt **

Katastrofalt dåligt är väl inte direkt något understatement men egentligen spelar det ingen roll hur många mål laget släpper in utan hur man spelar. Ingen kommer undan kritiken idag. Absolut ingen i laget har något att vara stolt över och jag både tror och hoppas att laget skäms och gör det ordentligt också.

Det kändes verkligen som att när laget spelar riktigt uselt, ja då gör domarna ingen höjdarinsats heller. Förlusten går absolut inte att tillskriva domarna, men det kändes inte okej i alla fall.

Nu är det som tur är inte målen som är det viktigaste utan vinsterna och det är fortfarande minst en match kvar även om resultatet blev 8-2 i baken ikväll. Det är ny match på torsdag och om AIK så bara vinner den med 1-0 så är det en avgörande i Skellefteå på påskafton!

På torsdag hoppas jag att alla hjälper laget till revansch och att dem känner att det är något speciellt att spela i AIK:s vackra tröja. Vinst på torsdag och allt kan hända. Hur var det nu igen, bäst av SJU!

** Nya rykten **

Ryktena gör gällande att Gozzi är ute efter Bengt Åke Gustavsson. Jag vill inte se honom i AIK men som Klabbe sa; -”Spela roll vem som tränar oss så länge han ser till att vi tar SM-Guld” och det är ju sant i och för sig. Brukar inte lyssna på Leif Boork men när han skriver: ”-Nej men va fan, BÅG till AIK. Har Gozzi helt tappat förståndet!” Nu tror jag i alla fall inte att BÅG är rätt tränare för oss, men det lär väl visa sig, inget är ju klart.

** Mattias Janmark**

Är rätt övertygad om att han får kontrakt med AIK. Fick höra ikväll att han är klar, men jag vill se det först med egna ögon men jag blir inte förvånad om så är fallet. Nu gäller det att bygga muskler under sommaren om han ska ha en chans i laget till kommande säsong.

** Får inte kontrakt **

En spelare som inte får kontrakt är Joakim Thelin. Allt enligt honom själv och personligen tycker jag det är synd. AIK behöver en sniper och Thelin har storleken och ett ruggigt skott. Hade mer än gärna sett honom i AIK nästa säsong.

** Twitter **

Jonas Fahlman – ingen vidare presentation behövs – har idag gått över min gräns i alla fall. När han anklagar AIK för att spela våldshockey då blev det bara droppen för mig, speciellt när man har en spelare i sitt egna lag som heter Lee Goren.

Lee Goren var den spelare som spearade Viktor Fasth i andra semifinalmatchen på Hovet och kom undan med det. Lee Goren var den spelare som crosscheckade McDonell vid första nedsläpp ikväll och kom undan med det. Självklart spelar båda lagen tufft och det blir efterslängar hit och dit, men vaddå, våldshockey?

Det finns vissa journalister som inte ens skulle få komma in till Hovet när vi spelar match och Fahlman är en av dessa. Fahlman som anklagade Osten för rassism och som nu i stället är anklagad för förtal. Stor trovärdighet en sådan snubbe har. Han är precis som Anrell. Skriver precis vilket skit som helst och sen när dem får svar på tal så gömmer de sig och går ut i media och tycker som om sig själva och behöver aldrig stå till svars för vad de skriver. Hur är det vi brukar säga: -”Ut med packet!”

** 3000 på Hovet **

3000 på Hovet, ja ni var 3000 på Hovet! Vad ska ni skylla på nu då djurgårn? Så jäkla lätt att vara dryga och slå sig för bröstet men jag lovar, det ska bli ett sant nöje att se när era publiksiffror bara sjunker som en gråsten nästa säsong. Ni har ingenting att vara stolta över bara så ni vet. AIK däremot, ja vi spelar semifinal och är bäst i stan, känns helt okej.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Skriver om det mesta på gott & ont.
Det här inlägget postades i A-laget och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Något lugnande kanske?

  1. Snabela skriver:

    Mathias sluta läs! Jocke Hall är kung och Marie är vår drottning i bloggvärlden !

  2. Inte Mathias Wädel skriver:

    Jag orkar… Är jag en (1) av 10? Jag tvivlar…

    Vem fan har något positivt att säga om Fahlman, vem fan har något positivt att säga om DO, vem fan har något positivt att säga om matchen?

    Ser inte direkt logiken…

  3. Mathias wädel skriver:

    Skillnaden är att jag skriver en mening, och inte ett helt blogg inlägg, någon måtta måste det ändå vara , samt att jag mer syftade på slagsmålen man tog för att man inte var bra nog att spela hockey mot Skellefteå (idag) ska man jobba sig tillbaka in i matchen så gör man det inte via att sitta i utvisnings båset.

    Du lyckas gnälla på Matchen, inställningen, Fahlman , Bengt Åke och Djurgården i ett enda blogg inlägg

    Ett ord , bitter.

    Om du nu absolut måste blogga om AIK så testa vara lite positiv , tror ingen orkar läsa en blogg där 9 av 10 inlägg är något form av gnäll.

    Den enda anledningen till att jag sporadiskt (när jag snubblar över den på GF när jag slösurfar) läser din blogg är att jag varje gång hoppas att du ska skriva något positivt , fast det verkar vara alldeles för svårt..

    • Cartman skriver:

      Tror inte det finns någon bloggare som är mer positiv än Marie, så du får nog tänka om Mathias. Det märks att du inte läser många blogginlägg här. 😀
      Och som Marie skriver – om du stör dig, klicka i krysset uppe till höger i webläsaren. Ingen tvingar dig att fortsätta läsa.

      När människor klagar på vad bloggare skriver är det (i mina ögon) ett sätt att minska tryckfriheten. Anrell med anhang får skriva vilken skit som helst, men en supporter som skriver sin åsikt ses som idiot.

      Vi är många som uppskattar din blogg, Marie. Och jag vet att du skakar av dig sån här larvig kritik. Keep it up.

  4. Mathias wädel skriver:

    negativ som vanligt ,oj oj oj…. Sluta blogga.

    • Black Indeed skriver:

      Sluta läs är mitt tips till dig, ingen tvingar dig hit.Tror t o m din favoritbloggare inte är speciellt nöjd ikväll, men som sagt. Tvinga dig inte in och läs eller är du för nyfiken?

      Edit: Intressant att du själv skriver på din FB-sida: ”Bra Gnaget, skäm ut er /Mathias Wädel. Det var uselt idag och det skriver jag också, problem med det?

Kommentarsfältet är stängt.