Kom hem Jonas!

Jonas Gustavsson, KOM HEM / Magnus Neck

Det ryktas om att Jonas Gustavsson inte får fortsatt förtroende i Toronto. Jag säger: -KOM HEM JONAS!

Jag minns Jonas första match i A-laget. AIK spelade borta mot Västerås i SuperAllsvenskan. Ola Nilsson får matchstraff efter ett riktigt hjärnsläpp och samtidigt  var Kristian Antilla på väg in i AIK och de flesta trodde att Antilla gjorde debut men ack så dom bedrog sig. Jonas Gustavsson klev in och på den vägen är det.

Tror att många i laget idag vill ha hem Jonas med tanke på vilka han spelade med då. Vad sägs om denna laguppställning:

Förstafemman

David Printz – Fredrik Ericson
Patric Blomdahl – David Engblom – Mattias Pålsson

Andrafemman

Jonas Liwing – Ola Möllerstedt
Mattias Beck – Roger Rosén – Fredrik Hynning

Tredjefemman

Viktor Wallin – Patrik Hucko
Patrik Wallenberg – Roger Jönsson – Urban Omark

Fjärdefemman

Andreas Jungbeck
Dmitriy Naumov – Alexander Siemensen

Matchen vann AIK med 5-1 och jag har nog aldrig sett så många arga Västeråsare på ett och samma ställe någonsin efter det. Det var faktiskt rätt komiskt och det kanske är en av anledningarna till att jag kommer ihåg den matchen så klockrent.

Vem mins inte: – Pelle Bäckman håller på Gnaget! Det retade upp Västeråsarna fullständigt och jag sitter bara här och ler när jag minns tillbaka.

Kom hem Jonas, du är efterlängtad!

¤¤¤¤¤

AIK mot FBK ikväll. Känns rätt tufft men statistiken den här säsongen är i alla fall 100 procent bättre än vad den var förra säsongen. Då visste man att så fort FBK stod som motståndare så var det torsk. Tack vare hårt jobb så tror jag inte killarna bryr sig längre när det gäller kaffegänget. Dessutom så är det inte många poäng som skiljer lagen åt, så det är rätt mycket som står på spel ikväll.

Tror att AIK får med sig poäng från Karlstad ikväll. Brukar inte ha den känslan, men idag är det något som bara säger mig det. En, två eller tre poäng, det kan jag inte ”känna” av men att det blir poäng, det är jag rätt övertygad om.

Finns många anledningar att få frispel på Timrå / Jesper Zerman

På söndag tar AIK emot Timrå. Ett Timrå som köpt och köpt utan pengar. Nu går man ut och i princip kräver att kommunen ska gå in och betala för dyra spelarköp. Har en liten aning om vad som kommer att ljuda på Hovet.

Är det inte rätt skrämmande egentligen att vissa lag kan köpa spelare med kommunpengar? Det är ju vad det är. När pengarna tar slut i kassan, ja då ringer man kommunen och säger; ”-Vi är det viktigaste ni har i kommunen och nu är våra pengar slut, kan ni hjälpa oss med några miljoner?”

Hur gör förbundet och Hockeyligan nu? Törs dom verkligen sätta hårt mot hårt? Jag tror inte det. Det enda lag som har blivit degraderat är AIK och det handlade inte ens om röda siffror. Andra lag har gått i konkurs och blivit av med sina serieplatser men att be kommuner om miljoner, det är helt okej.

Det är ju inte direkt någon nyhet för någon att Timrå har problem med ekonomin. Redan 2004 fick klubben hjälp av kommunen och det var alltså samma år som förbundet degraderade AIK. Smakar rätt illa i mun måste jag säga. Läs bara det här så förstår ni vad jag menar.

Nu är inte Timrå det enda laget som kämpar med ekonomin och det finns fler lag som tar hjälp av kommuner men att veta vilka spelare Timrå har ”köpt” för pengar som inte finns och att man har mage att sparka en tränare – som har fullt betalt – och ta in en ny är fasen inte okej.

Nej det här känns inget bra och sen sitter det en butter Leksing på ett forum och muttrar om att AIK har fått fördelar av förbundet, det är rätt skrattretande faktiskt.

Sanningen är att det är skillnad på lag och lag.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Skriver om det mesta på gott & ont.
Det här inlägget postades i A-laget, AIK, SHL och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Kom hem Jonas!

  1. Fredrik skriver:

    Kan inte hålla med dig mer Robert, du glömde Malmö!

  2. Robert skriver:

    Som boendes här i Dalarna mår man ju illa av hur leksingar har mage att gnälla på AIK samtidigt som alla vet om att Leksand överlever tack vare kommunpengar. Ska väl ändå vara glad över att inte bo i den kommunen så man slipper vara med och betala deras ekodoping. Bara att hoppas på att förbundet nån dag vågar visa samma ”pondus” som då de skickade ner oss och skicka ner alla lag som lever på skattepengar, som Leksand, Timrå och vilka mer det nu kan vara.

Kommentarsfältet är stängt.