Black Indeed önskar Er ALLA en God Jul

God Jul till er ALLA!

Sitter här på julaftonsmorgonen och känner fortfarande av det svidande poängtappet men jag känner mig ändå så oerhört stolt, för jag är AIK:are och den känslan, ja det övervinner det mesta.

Nu har jag lagt förlusten bakom mig och inser lite smått att det enbart är ett stort lotteri med straffavgörande och att ibland blir det vinst och ibland blir det nit.

* Tänk om Oscar Steens skott hade hamnat två millimeter upp eller ner i sudden!

* Tänk om inte en förvillad puck hade letat sig in bakom Viktor Fasth (2-1)!

* Tänk om Gynge hade fått sin straff som han skulle ha haft!

* Tänk om dom vågat låta juniorerna slå straffarna i stället!

Det finns så många. tänk om, men det är bara att hoppas att alla en dag som denna kan lägga ifrån sig en svidande poängförlust och se framåt i stället. Jag förlorar ju hellre med 3-2 efter straffar än att åka på en förnedrande torsk på 5-0.

* Vilken match Oscar Steen gör!

* Filip Windlert är en framtida A-lagsback!

* Fortsätt att spela Steen, Gynge och Rosén!

* Härligt att se Pavlikovsky igen!

Filip Windlert / Jesper Zerman

Jag hoppas att få se Filip Windlert många många fler matcher och att man faktiskt vågar spela med våra juniorer som går in och tar för sig på ett fantastiskt sätt. Det finns flertalet juniorer som just nu knackar på dörren och som verkligen visar att dom bör kunna ta plats i A-laget. Joakim Thelin, Mattias Janmark, Adam Wahlkvist, Niclas Heinerö, Arvid Skog med flera, är namn att lägga på minnet.

Hoppas Gynge behåller formen / Jesper Zerman

Har sett matchen i repris många gånger nu – självplågare – och inser att vi inte är sämre på något sätt än dif och det gör mig ändå rätt nöjd. Att studspuckar och straffar avgör en sådan här match är orättvist men någonstans så kommer rättvisan att segra ändå, jag bara känner det på mig.

Slutligen hoppas jag att alla ni läsare får en riktigt härlig jul och att vi ses på Hovet den 28 december då Frölunda kommer på besök.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Personliga tankar om hockey i största allmänhet även om AIK alltid är #1.
Detta inlägg publicerades i A-laget, Derby, Elitserien, J20 och märktes , , , , , , . Bokmärk permalänken.