Nu är det dags!

Har du tänkt att du ska, men inte ”orkat” masa dig till Hovet, då är det dags nu. Det är dags för UPPROPET. Ikväll kan vi ge Linköping ett bemötande dom sent ska glömma.

Det här det första av tre upprop och det vore väl den om inte laget kan visa alla som inte har gått nu att ”Vi”spelar riktigt bra när det är mycket folk. Det har ju varit lite si och så med det tidigare, ja förutom i derbyt, men trender är till för att brytas.

Vore sjukt roligt om det äntligen dök upp en hel drös marginalare. Laget behöver stödet. Klubben behöver publiken. Så även om det så är första gången du besöker Hovet den här säsongen så gör du nytta.

####

Det är över 1100 klackbiljetter sålda och AIK släpper nu ännu fler. Det här kommer att bli en match att minnas och det är inte enbart för att det kommer att bli en stor klack utan även för att hela matchen kommer att ha ett helt annat upplägg än det vi är vana vid.

Det enda jag hoppas på är att man har gjort om låten ”Drömmar av guld”. Ja alltså inte att man har gjort om den totalt utan att man har klippt ner den till enbart refrängen.

¤¤¤¤

Snälla Anders Gozzi, ta hem Pavlikovsky! Vi behöver ingen spelare som vi inte vet ett smack om och som kostar en sjuhelsikes massa pengar. Pavlikovsky vill till AIK och vi vet precis vad vi får utav honom. Han gör poäng efter poäng i Mora även om han endast spelar några få matcher och det är ett bevis nog på att han är alldeles för bra för den serien. En bättre tvåvägsspelare får vi leta efter och som verkligen går in i laget. Alla – ja utom fyra spelare – känner honom sedan tidigare så snälla, ge oss en tidig julklapp, vi är värda det, tycker jag.

¤¤¤¤

Är otroligt glad över att folk äntligen börjar skriva positiva saker om Ahlströmarna. Känns rätt bra att jag inte har ställt mig i ledet och önskat att dom ska passeras vidare till någon lägre division. Finns inga spelare i vårt lag som får pucken att stanna i offensiv så bra som dom gör. Okej, dom har haft problem med det defensiva spelet men när dom nu spelar tillsammans med Rosén så känns det bara ännu bättre.

Tro för all del inte att jag har några som helst klagomål på Steen för det har jag absolut inte men Rosén är en helt annan spelartyp som verkar passa dom riktigt bra och när nu Melin och Persson har Tärnström och Svensson som backar bakom denna kedja så tror jag på rätt många poäng framöver.

¤¤¤¤

Det var inte spark / Ros på Twitter

När till och med Tomas Ros, som inte alltför ofta, för att inte säga aldrig skriver något positivt om AIK, skriver på sin Twitter att det var en domarskandal att det inte blev något mål, ja då var det mål.

Själv satt jag i TV-soffan och var väldigt upprörd eftersom TV-bilderna rätt klart – enligt mig – visade att pucken efter sparken tog på bladet och in i mål. När man sen ser hur målkameran är riktad åt fel håll, ja då blev jag ännu mer upprörd. Man kan hoppas att dom där två poängen inte kommer att betyda något i slutändan.

¤¤¤¤

Kan man hoppas på dryga 6000 ikväll? Jag hoppas verkligen det och jag hoppas att laget nu visar både publiken och LHC vart skåpet ska stå.

¤¤¤¤

Förresten så fortsätter vårt J20 på den inslagna vägen att aldrig ge sig oavsett. Visst det kan bli en förlust här och där, men dom krigar på tills slutsignalen går. Igår stod långt och väl 1-1 i matchen mot Timrå men sen fick det vara nog. AIK vann matchen med 2-1 och det räcker ju faktiskt till tre poäng.

Apropå J20. Hur kan förbundet lägga ett spelschema som deras? Visserligen vet vi att spelscheman kan se ut precis hur som helst, men när laget var i det norra delarna av landet i helgen så borde dom ha lagt in även denna match då. Men si, det gick ju inte så först spelade laget mot Brynäs på lördagen och Timrå på söndagen och sen hemresa på kvällen för att sen återigen bege sig till Sundsvall och det mitt i veckan. Planering á la Lotto.

Fyra matcher kvar av serielunken sen är det Topp10 som gäller. Ska bli riktigt intressant att se hur laget klarar sig mot de södra lagen.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Skriver om det mesta på gott & ont.
Det här inlägget postades i A-laget, J20, Match, SHL och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.