Dick Axelsson till AIK

Anders Gozzi / AIK Ishockey

Det är många som ropar efter nyförvärv och ett av namnen som dök upp igår var, Dick Axelsson. Jag undrar om det är en spelare som Axelsson vi behöver med tanke på att han faktiskt gått skadad under en längre tid. Dessutom är väl inte skillnaden mellan Axelsson och Videll direkt så stor och Videll, ja honom sålde vi.

MrMadhawk skriver på sin blogg att Dick Axelsson kan vara den spelare som Anders Gozzi är ute efter. Stämmer det så undrar jag lite hur det ska gå. Axelsson har varit skadad under en längre tid, han är inte billig och skillnaden mellan Videll och Axelsson är väl inte direkt så stor. Båda tar mycket utrymme i ett lag och det känns inte som att det är just det AIK behöver. AIK behöver en lagspelare.

Är väldigt glad att man inte sitter i den situationen att man ska plocka in spelare men det kanske börjar bli ett måste. Jag lider med tvillingarna som efter att ha varit bänkade i två matcher kom tillbaka i matchen mot Brynäs för att återigen bli bänkade i tredje perioden. Känns nog väldigt frustrerande men med tanke på resultatet så var det helt rätt av Melin. Det behöver inte betyda ett smack heller att dom blir bänkade. Dom är fortfarande spelare som går pucken att stanna i offensiv zon men, deras +/- stat är ju inte direkt den bästa.

Jag kan faktiskt även se en back eller två bli bänkade också. Det slarvas alldeles för mycket och bland det värsta jag vet är att se spelare loja. Ta i, i vartenda byte och åk skridskor. Då skulle man inte sätta sig i dumdristiga situationer jämt och ständigt vilket några borde tänka på. Vi vet ju att det finns kapacitet så varför inte visa detta?

Roger Melin förresten som fått så mycket kritik för att han inte coachar visade verkligen fingertoppskänsla i sin coachning senast. Hoppas verkligen att killarna har samma inställning ikväll som dom hade i slutet av andra perioden och den tredje senast. Har dom det, då blir det vinst ikväll.

Särskrivning / Expressen

Vi vet att Djurgårdarna har en förmåga att särskriva, så som, ”Super Djurgården” och nu har det även smittat av sig till Expressen när dom skriver om DJURG Å RDEN.

Expressen har alltså gjort en lista på spelare som kan tvingas lämna och en av dessa är vår Jonas Liwing. Vet att många klagat på Liwing men jag tycker på något sätt att kritiken är obefogad. Finns backar som inte lever upp till ställda förväntningar och i de senaste matcherna har Liwing varit bra, tycker i alla fall jag men jag har kanske fel.

Timrå vädjar till fansen om pengar. Sänder väl lite märkliga signaler till laget. ”Ni är inte tillräckligt bra så vi måste köpa ännu fler spelare”. Undrar hur spelarna tar emot en sån grej samma dag som dom har match. Antingen så känner dom sig helt värdelösa eller så ska dom visa att dom verkligen duger och det kan bli en jobbig effekt för AIK, om laget inte är med från start det vill säga.

Timrå bjuder ju i alla fall vår klack på en ramsa ikväll. ”Vem ska Timrå köpa nu”?

Fredrik Bremberg kommer ju till Hovet också. En spelare som AIK tydligen ville ha men där det inte blev något. Hört olika varianter om varför det inte blev ett kontrakt för Bremberg, men jag tror helt enkelt att det i slutändan handlade om pengar.

Gozzi gav Bremberg ett bud som Timrå klev över. Klubbkänsla har inte ett smack med detta att göra.

Nyheter24 skriver att; ”AIK är farligt nära en nedflyttningsplats och har nästjumbon Modo hack i häl”. Jag håller med om att Modo ligger oss hack i häl men, vilket är ett STORT MEN, nedflyttningsplats? Det finns ingen nedflyttningsplats, det heter kvalserieplats vilket inte innebär nedflyttning per automatik.

Tycker inte att det är snällt av AIK att skriva att Richard Gynge har gjort åtta mål när han i verkligheten har gjort nio. Skrev om hans underbara stat i tredje perioden tidigare och nu har jag kollat igenom alla statsidor och jag har rätt, vilket känns riktigt bra.

** AIK heter AIK och inget annat numer på Swehockey. Bättre sent än aldrig!

** Värre för Djurgårdarna. Djurgårdens IF IF.

** Lasse Anrell slutar på Sportbladet. Äntligen!

** Blomdahl gör mål ikväll igen, känner det på mig.

Slutligen rekommenderar jag er att kolla på 08-hockey idag kockan 14.00. Anders Gozzi är på besök vilket kan vara riktigt intressant.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Personliga tankar om hockey i största allmänhet även om AIK alltid är #1.
Det här inlägget postades i A-laget, Elitserien, Match och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.