Handikappade poliser!

Så här ser jag på polisen! / Okänd!

Carin Götblad satt idag i soffan i SVT:s morgonprogram och beklagade sig över att det blivit för hetskt i Stockholmstrafiken och att bilister inte längre håller sig till reglerna. Tycker att Götblad bör ta sig en titt i spegeln och först och främst kolla hur hennes egen personal sköter sig innan man klagar på alla andra, för vad jag vet, så finns det inga handikappade poliser. Detta är alltså ett regelbrott.

Efter det att Götblad igår gick ut och officiellt informerade om hur mycket polisen i Stockholm kommer att debitera klubbarna, AIK, DIF och Hammarby så blev det ramaskri överallt och då menar jag verkligen ÖVERALLT!

Klubbarna, supportarna, media – hör och häpna – ja i princip alla är emot detta förslag och anser att detta är totalt vansinne. Varför undrar säkert dom som inte är insatta och som på något underligt sätt tycker att detta är bra. Jo för att det skadar sporten i Stockholm rent ekonomiskt och klubbarna kommer inte att ha råd att driva elitverksamhet om man inte höjer biljettpriserna enormt.

Blir det höjda biljettpriser, så kommer det i sin tur medföra mindre publik. De som kommer att drabbas värst är våra ungdomar som gillar att gå på hockey eller fotboll i stället för att ränna runt på stan.

AIK har nog aldrig bett polisen att vara på plats utan det är polisen själva som talar om hur många poliser som kommer att vara på plats. Att ha en helikopter i luften, varför? Allt detta kostar enorma pengar och innebär nu med det nya reglerna att klubbarna själva ska betala. Saken är ju den att det är så oerhört överdrivet alltihop och jag vidhåller att polisens närvaro ofta har en motsatt effekt.

Tar åter upp resan till Jönköping. Vi var 49 personer på en buss och det var lika många om inte fler poliser i tjänst! Det blir härliga bonustimmar för dessa poliser som inte gör ett förbaskade jota mer än att dom är totalt osociala.

Tänk om AIK kunde kräva tillbaka alla pengar från polisen för det som polisen har ätit och druckit gratis på Hovet eller Råsunda under 30år

Jag hoppas verkligen att det blir enorma protester och jag har aldrig någonsin demonstrerat, men det här är något som jag skulle kunna göra det för, med glädje dessutom.

####

Det enda jag vill är att se hockey och göra det med glädje men den glädjen håller sakteliga på att försvinna. Det har hänt för mycket på senare tid som får mig att tappa den där gnistan jag har eller hade för hockeyn. Alltså det är match ikväll och allt fokus ligger på polisverksamheten, ja i alla fall för mig.

Redan idag är det höjda biljettpriser och det rätt kraftigt dessutom och sen kommer det att bli ännu högre för att AIK ska ha råd att ha ett hockeylag. På något sätt känns det orättvist och i slutändan så kommer det väl bara att vara slipsnissar som sitter ner på våra matcher som kommer att ha råd att gå.

####

Att undanhålla staten pengar – även om det är helt enligt lag – känns i detta sammanhang jäkligt fel. Tre klubbar kommer att bli drabbade så in i bomben medan andra kan undanhålla en massa skattepengar utan att ens blinka. Det är ju i och för sig inte Växjös fel, men förstå hur konkurrensen kommer att se ut framöver. AIK har två artistspelare och visst kan klubben spara in lite skattepengar men hur mycket mer kommer inte kostnaden  bli för klubben med dessa idiotgrejer. Finns inte en chans att klubbarna i Stockholm kommer att kunna konkurrera på lika villkor i framtiden.

####

Nå ja, åter till det som verkligen betyder något, laget. Match ikväll mot Växjö med mannen i båset som jag inte klarar av, Janne Karlsson. Jag hoppas i alla fall att det blir en varannan match mot Smålandslagen. Det borde innebära vinst idag vilket är hur viktigt som helst. Den här matchen – oavsett om det är tidigt på säsongen – är sjukt viktig med tanke på tabelläget.

Efter att bevittnat matchen mot HV på plats så hoppas jag att formationerna inte ser ut som de gjorde då. Nu är ju Sandberg fortfarande skadad så vem som går in i stället för honom vet jag inte, men jag ser gärna Jocke Nordström tillsammans med McDonell och Bång. Nu är även David Lillieström borta på grund av halsfluss – troligen – så det blir ett laborerande för Melin och Persson.

Kan ju hoppas att dom tänker till lite ikväll så att McDonell är i förstafemman idag så att han får ett välkomnande som han är värd. AIK tänker inte så mycket på sådant, tyvärr, men det vore inte mer än rätt faktiskt.

####

Måste även nämna J20 som vann matchen senast mot Leksand i sudden. Laget hämtade återigen upp ett underläge och vann till slut denna viktiga match. Känns bra att dom inte bara lägger av när dom ligger under med två mål utan dom fortsätter att köra. Tror att killarna kommer att greja att ta sig till slutspelet den här säsongen. Riktigt kul.

####

Till sist så undrar jag var Expressen, Aftonbladet och alla andra tidningar var när detta hände?

Kastad smällare på ett derby! Ingen mediastorm? Varför? Nä just det, det var ju inte VI som kastade! ”Kastad smälllare på Elitseriederby”.

Där har vi ett stort problem enligt mig. Om media slutade att fokusera så enormt mycket på den minimala klick som förstör för alla andra så skulle kanske inte detta med betald polisövervakningen vara så aktuell idag. Bara en tanke!

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Skriver om det mesta på gott & ont.
Det här inlägget postades i A-laget, Allmänt, J20, Match, SHL och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.