Journalistpajas

 

Jag blir så urbota trött på vissa journalister som skriver saker som dom inte har en susning om. Varför skriver man, jo för man tror att man har koll och vill på något sätt framhäva att, jag vet minsann hur saker och ting ligger till.

En bonde från småland har nu tagit till orda och skrivit om AIK. För mig är det direkt kränkade. Ett citat ur artikeln; ”Poliser och vakter fick en lugn torsdagskväll i Vida Arena, trots att AIK var på besök” Observera, trots. Vaddå trots? Hur många gånger har inte AIK varit på besök i Växjö tidigare och hur många gånger har det varit stökigt där nere, ALDRIG!

Bara för att vi spelar i Elitserien tillsammans nu så innebär det inte att folk bråkar, varför liksom, när det aldrig har hänt tidigare. Däremot så har LHC varit där och det har blivit stökigt, föga oväntat men VI är inte LHC-supportrar.

”Efter matchen mot Skellefteå blev det bråk sedan hemmafans uppträtt provocerande. I sammanhanget bör betonas att hemmafans i-n-t-e är liktydigt med Lakejer”.

Undrar vad man kallar ”folket” för som provocerade? Huliganer kanske?

I samma andemening så vill han ju naturligtvis framhäva hur bra supportar Växjö har; ”Supporterklubben Lakers Lakejer har 800 medlemmar och ingenting talar för att det var någon av dessa som misskötte sig”. Nää hur kan man tro något sådant, det är ju bara alla andra som är dumma, stackars er.

Egentligen så skulle jag inte länka till artikeln men jag kan inte låta bli. Läs själva så får ni bilda er en egen uppfattning, jag har min och det är att den här så kallade journalisten inte har en susning om någonting utan vill bara slå sig för bröstet och TRO att han vet. För mig är den här artikeln direkt kränkande. Pajas!

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Personliga tankar om hockey i största allmänhet även om AIK alltid är #1.
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.