Hörde jag Heino?

Christopher Heino-Lindberg / Jesper Zerman

Frölunda borta är ingen lek. Det är då det vill till att man går ut och spelar enkelt samtidigt som det ska vara fart på skridskorna, men det var ingenting av dessa varor när laget ändå fick med sig en poäng på deras första match på deras veckolånga roadtrip.

Det spel som AIK hade mot Skellefteå, det var långt borta, tyvärr. Tycker inte ens laget satte Andersen på prov egentligen och jag undrar hur många lag som gör det, ordentligt alltså. Frölundas backar arbetar verkligen stenhårt för sin målvakt och dom gör det bra och då känns det som att man ska vara mycket aggresivare i sitt spel offensivt.

Det finns många spelare i laget som inte kommer upp i sitt forna spel och hur Melin ska få fart på dessa vet jag inte, men en spelare som man nästan aldrig ser men som ändå gör bra med poäng är Oscar Steen. Fasen vilken viktig spelare han är. Samma med Rudslätt. Man ser honom knappt men hans defensiva jobb är utmärkt, förutom när han försöker gena vid Fasth och blir av med pucken.. det är ju inte direkt bra, men det gick ju bra så ..

Jag saknar fortfarande den där explosiva Videll. Satt innan matchen och kollade in klipp från hans förra säsong i SSK. Vilken skillnad på skridskoåkning. Det finns ju där så jag hoppas att man får det framöver även om det blir bra med poäng från hans klubba ändå.

Lyckade nyförvärv ändå kan man säga. Videll och Rosén toppar poängligan och Viklund är en av de spelare som har mest istid samt att han tacklas mest i hela laget.

En poäng är bättre än ingen och det var väl knappast någon som trodde på det när AIK tog ut Fasth i det numerära överläget. Man vet ju hur det brukar gå, men den här kvällen ville laget verkligen komma ikapp och det kändes så sjukt bra att Andersen inte fick hålla nollan.

####

Markus Svensson lånas ut till Oskarshamn. Jag hoppas i alla fall att han återhämtar sig och kommer tillbaka och visar alla tvivlare att han är en bra målvakt.

Jag tror förresten att jag hörde något om Heino idag. Ja ni vet, Christopher Heino-Lindberg. Vad jag tror mig ha hört, ja, det kommer nog framöver.

Det är nog mer troligt att det blir Niklas Lundström som får ta klivet upp och ta hand om andraspaden framöver tills Svensson är tillbaka.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Personliga tankar om hockey i största allmänhet även om AIK alltid är #1.
Detta inlägg publicerades i A-laget, Elitserien, Match och märktes , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Hörde jag Heino?

  1. Erik skriver:

    Larry = Bosseknopp?

    Ang Heino så skulle han nog passa utmärkt som 2a målvakt bakom Fasth om nu inte Svensson kommer tillbaka?

  2. Larry skriver:

    Så det är lögn att Heino hade 200 000 i månadslön??? Intressant. Det skrevs ju på Svenska Fans AIK-forum av flera olika individer som hade ”insyn” att så var fallet. Det var han och Tärnström som tjänade över 200 papp i månaden.
    Med tanke på det spel Holmgren visade upp i kvalserien är jag övertygad om att han kunnat leda oss till kvalserien också och Heino gjorde ju som sagt inga stormatcher mot storlagen, utan dominerade allt som oftast mot de sämre lagen som hade sämre beställt offensivt.

    • Black Indeed skriver:

      Så du tror på saker som står på ett forum? Det är ren och skär lögn, så lägg ner detta nu. Okej, jag har fattat vinken att du inte gillar Heino.

  3. Larry skriver:

    Kim: Vart tog han oss??? Mig veterligt var det Fredrik Holmgren och ingen annan som tog oss upp i elitserien, då just Heino-Lindberg visade sig inte hålla måttet och just släppte allt för många returer rakt ut i banan som motståndarna nätade på. Och då han är så kort håller det inte heller att stå på knä så mycket som han gör, för då lämnar han ju hela övre delen av målet ledigt. Heino var okej mot lag som Tingsryd, Troja och några andra såna bajslag men när det drog ihop sig till matcher mot de stora lagen var han ingen superkeeper. Det känns som om om många har levt för mycket på hans snack om stort AIK-hjärta och därmed bortsett från att han är rätt kass som keeper. Sen kostade han ju rätt mycket pengar. En månadslön på nästan 200 000 kronor för en keeper som var mer skadad än spelade. Nej för de pengarna hade vi kunnat haft mycket annat trevligt för…

    • Black Indeed skriver:

      Att skriva att Heino hade 200 i månaden är ju ren lögn. Utan Heino hade vi väl i alla fall inte ens gått till kvalserien eller? Vi hade då två målvakter som vi var beroende utav och båda två hjälpte oss till Elitserien. Att gnälla så enormt på Heino känns inte helt rätt och dessutom att skriva detta om hans lön, som du inte har en aning om Larry, det är inte okej. Dessutom är Heino opererad nu vilket han inte var när han spelade med oss.

  4. Larry skriver:

    Usch. Hoppas verkligen inte på ständigt skadade Heino. Och när han spelade var han ju inget bra heller. Stod på knä på tok för mycket och släppte returer rakt ut i banan. Hade vi haft Fasth i premiären förra säsongen hade vi knäppt Linköping. Heino-Lindbergs returer rakt på bladet på LHC-spelarna var ju direkt pinsamt att se. En som däremot var bra när han var hos oss förra året och som jag gärna skulle vilja se hos oss igen var Vesa Toskala. LJUSÅR BÄTTRE än returmaskinen Heino-Lindberg.

    • kim skriver:

      Hur kan du sitta och klaga på Heino när det var han som tog oss så långt. Att du ens kan säga att han ”inte är bra heller” är för mig obegripligt. Heino är stor inom AIK och det vet väl du med, Larry?

Kommentarer är stängda.