Daniel Bång han är på gång

Detta bildspel kräver JavaScript.

A21 – ja alltså en sektion på Hovet – drog för två säsonger sedan igång en ramsa. Ramsan är tillägnad Daniel Bång och nu hoppas man att den ska höras igen efter att Bång hittat formen och börjat leverera igen.

Att få en ramsa tillägnad sig själv är inte så lätt som man tror. Det krävs en hel del av spelaren, men ingen kan klaga på vad Bång har utfört för vårt lag.

”Daniel Bång han är på gång, ding ding ding ding ding, dong!”

Bara att memorera och sjunga med på Hovet under säsongen och som Bång själv säger till hemsidan Jag gillar den skarpt. Det är alltid kul när folk sjunger om en, då har man förmodligen gjort något bra. Jag är väldigt stolt över den.

Det är bara för A21 att ta åt sig!

####

En annan spelare som fick en ramsa förra säsongen var – av rätt självklara anledningar – Viktor Fasth.

Det finns även en ny nu som är kanon om man bara kunde skippa detta med att: hugga dif. Det passar liksom inte in tillsammans med Fasth

####

Dick Tärnström har också en egen ramsa – om än väldigt kort – och visst vore det roligt om alla dom som är grymma på att komma på ramsor kunde hitta fler spelare som man kan sjunga om. Inte bara kreti och pleti, utan de spelare som utmärker sig.

Ta till exempel en spelare som Christian Sandberg. Han borde få en ramsa, men hur den ska gå, ja det överlämnar jag till dom som verkligen kan detta med ramsor. Förslag kan nu ju skriva här förstås 🙂

Förra säsongen var fantastiskt när det gällde spontanramsor. Det är helt underbart när det bara ”poppar” upp en ramsa och allt som oftast är dom helt klockrena.

####

”Dumt att välja Gnaget” var en och den andra ”Vad ska Jesus säga nu” Båda ramsorna tillägnade Hv71. När man nu är inne på Hv71, så finns det en och annan sak som är minnesvärda från dessa matcher, inte bara att vi vann, utan att se deras frustration.

Får hoppas att spelet från kvartsfinalen hittas i morgon för då kan det bli en riktigt rolig match.

####

Kul när det kommer kommentarer oavsett vad det är egentligen. Nu fick jag mig i alla fall en lektion om hur amatörmässig jag är i mina inlägg och må så vara. Jag är en simpel supporter som älskar hockey och precis som bloggen heter.: Ditt intresse, min passion, så skriver jag efter det också.

Det är mycket sällan som jag skriver negativa ord om vårt lag – och det får jag ofta höra – men när jag nu har gjort det två gånger, så får jag sota för det. Det är inte lätt att vara alla till lags inte, så jag kommer nog fortsätta på min inslagna väg och göra mina amatörmässiga inlägg och analysera på mitt helt egna sätt. Alla ser vi olika på saker och ting och det som kanske diskuteras runt omkring på Hovet eller forum, ja det kanske jag skriver ner, men det lär inte påverka vare sig Roger Melin eller Gunnar Persson. Tänk vad tråkigt det vore om alla hade samma åsikt, vad skulle vi då diskutera?

Är det så att ni inte gillar det jag skriver, så finns ju valmöjligheten att inte läsa bloggen. Tycker ni att det är okej, ja då lär ni stanna, rätt enkelt faktiskt.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Skriver om det mesta på gott & ont.
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Daniel Bång han är på gång

  1. Hcore skriver:

    Istället för ”Hugga DIF” så går ju ”Viktor Fasth” in. 🙂

Kommentarsfältet är stängt.