MacNevin tillbaka?

Viktor Fasth o Josh MacNevin / Jesper Zerman

 

Igår gjorde jag något som jag aldrig trodde att jag skulle göra. Jag var i M/B-hallen och kollade in Division 2-hockey! Det ni. Dessutom så var det ena laget…. Bajen Fan(n)s! Känns lite märkligt att vara tillbaka i den hallen för den för med sig väldigt mycket minnen.

 

M/B – som mötte Bajen, var det bättre laget i allt och det var fantastiskt kul att se och framförallt att Bajen var så självsäkra på vinst från start, men sen faktiskt blev ordentligt överkörda. Även om Bajen – tydligen – vann skotten så var det inget snack om vilket lag som var det bättre. Säger bara välkommen till Division 2 Bajen.

 

####

 

Idag blir det en tur till Gävle. Ja, jag skippar fotbollen för att se hockeyn, sån är jag. Jag hoppas verkligen att laget har samlat ihop sig och verkligen går in och ger allt. Jag vill se bra uppspel och jag vill se lite jävlaranamma från spelarna. Brynäs är ingen lätt match och när man ser Järnkrok och grabbarna i det laget så vill det sjutton till att backarna är med på noterna annars kan det nog bli en likvärdig mot som mot LHC.

 

Hoppas att Josh MacNevcin är tillbaka i laget idag. Okej, det kanske inte blir fulls speltid men bara hans närvaro tror jag på. Han behövs i pp även om han inte har varit med och tränat med killarna på väldigt lång tid så har han ett riktigt bra skott. Det enda jag är orolig för att han är lite rädd fortfarande att något ska hända med foten. Man kunde faktiskt se det i matchen mot HPK, men man kan bara hoppas att det har gått över.

 

####

 

Förresten så tycker jag att den här tabellen ser rätt bra ut. Juniorerna bara ångar på och det är viktigt så här i inledningen av serien. Vi sa på försäsongen att det här kan bli bra om dom bara får spela ihop sig lite och nu verkar spelet verkligen sitta. Fortsätter dom så här, då kan det bli ett riktigt bra år för våra junisar.

 

####

 

Den 15 oktober kör SmL en resa ner till Jönköping. 200kr för resa + biljett det är billigt. För de som inte är medlemmar än så läggs det på 40kr men det kostar ju bara 100kr/år att vara medlem så, det är värt det också. Bara att gå in och boka. Vem vill inte köra en repris på fjolåret?

 

####

 

Till sist. Vila i Frid Sven Tumba.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Personliga tankar om hockey i största allmänhet även om AIK alltid är #1.
Det här inlägget postades i A-laget, Elitserien, J20, Match och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till MacNevin tillbaka?

  1. Mattias skriver:

    MacNevin var tillbaka ja – tyvärr. Låååångsam på rören och tog en klumpig utvisning. Gozzi. Agera!Bort med skiten och värva nytt! Bort med Svensson som också är precis lika lååååångsam och Rudslätt och Gynge också som inte producerar ett skit offensivt och som bara är inne på baklängesmål numera. Gozzi borde se lika mycket som vi att flera spelare inte håller måttet och borde agera i stället bara för att stå handlingsförlamad med händerna i fickorna. Två nya backar och två forwards – minst. Hade inte varit dumt.

Kommentarsfältet är stängt.