Fördel säsongare

Bäst i stan!

Behövs inga ord egentligen utan det är bara att titta på tabellen och njuta!

AIK har satt ett rätt högt pris på klackbiljetterna den här säsongen och tyvärr finns det inga ungdom – eller pensionärsbiljetter till lägre pris. Detta har diskuterats lite överallt och nu har AIK lyssnat.

Till matchen mot Frölunda och Luleå (nästkommande) så kan Säsongskortsinnehavare köpa 2 biljetter för 100:-/st. till nya åskådare!

Det här skulle kommit via mail till oss säsongare men tydligen så har mailet försvunnit i cyberrymden än så länge. Det kanske dimper ner under dagen, kan man hoppas.
Jag hoppas och nog många med mig att det här kommer att fortsätta att gälla. Ett plus för oss säsongare som gör det möjligt att på ett billigt sätt ta med oss folk. Jag tycker ändå att det borde finnas biljetter för ungdom och pensionärer. 150:- för en 11-åring är för mycket pengar.

Lite ändringar då (10:50)Man kan köpa till en eller båda matcherna men det måste vara två som går. Som det ser ut just nu så är det inte till klacken detta gäller utan till sittplats.

Till något helt annat.

När man börjar kika på statistik, som vissa tycker är astråkigt och andra tycker är jättekul så ser man verkligen hur AIK är ett lag.

Dick Tärnström  har mest speltid så här långt på ett snitt på 20:36/match. Han återfinns på plats …. 25 i istidsligan. Den som ”leder” – Mat Robinson – har hela 29:19 minuter. Daniel Tjärnqvist i Djurgården har en istid på 25:53. Det visar att AIK inte har spelare som man MÅSTE spela utan det finns spelare som kan avlasta på ett bra sätt.

Självklart ligger backarna i topp när det gäller istid och när det kommer till forwards så leder Liam Reddox i Växjö och som dom verkar vara mest beroende av. Han har ett snitt på 21:35/match alltså mer speltid än Tärnström som spelar back.

Är det något som AIK är usla på så är det tacklingar. Bäst i AIK är Tobias Viklund på 1.75 tacklingar per match och det är inte bra. Bra av Viklund men mindre bra av de övriga spelarna. Blomdahl och Nemeth kommer långt efter med ett snitt på 1.25 och dom hamnar på en delad 31:a plats med hur många spelare som helst. Kom igen AIK, det ska vara tacklingar i hockey.

####

Hittade den här länken på HockeySverige. Uffe Bodin har självklart rätt. ”Se och lär Disciplinnämnden”.

####

Lite kul att följa en del spelare på Twitter. En som skriver där är Sanny Lindström och igår skrev han: ”Har jag gett min in på twitter så får jag fan stå mitt kast och skriva även vid motgång. Pinsam förlust idag mot HV som var klasser bättre”. Jag skulle vilja att någon av våra spelare twittrade, vem som helst, det spelar ingen roll. Tror att det skulle vara grymt uppskattat faktiskt.

 
Om Black Indeed

Hockey är min passion. Personliga tankar om hockey i största allmänhet även om AIK alltid är #1.
Det här inlägget postades i A-laget, Allmänt, Match, Säsongskort och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.