Bäst i stan!

Första Elitseriemålet gjordes ikväll mot Modo / Jesper Zerman

Jag njuter så in i bomben just nu! Bara att läsa tabellen – spelar ingen roll vilken, fotboll eller hockey – AIK är bäst i stan. PUNKT!

Efter en riktigt sömnlös historia så gjorde i alla fall AIK vad som behövdes. Efter slarv av Nicklas Danielsson – fd gårdare dessutom – så kunde Oscar Steen sätta 1-0 i numerärt underläge. Vad gör man i det läget, jo man njuter. Inte bara för målet utan dels för att det var Danielsson som gjorde bort sig och sen för att det var Steen som fick chansen. Tror att han känner sig rätt nöjd att han lämnade Modo.

Att det sedan blev lite kritik mot våra unga spelare verkade ha hörts upp till Ö-vik för det var ju dessa två som såg till att det blev 2-0. Christopher Aspeqvist skickar på ett slagskott och David Lillieström Karlsson skickar in returen. Hoppas att någon tog hand om pucken åt DK.

Jag blir mer och mer imponerad av Tobias Viklund och jag önskar verkligen att han får göra ett mål snart. Han är den back som skjuter mest och är det något vi har klagat på, så är det just backskott. Dick Tärnström har varit fenomenal i de här inledande matcherna och nu känns det så där tryggt när han är inne på isen igen.

Fredrik Carlsson, vilken jätte! Det märktes direkt att han var tillbaka. Lugn spelstil och bara så där bra som Carlsson kan vara. Nu  kan det bara bli bättre och bättre ju mer speltid han får.

Tänker på att vi fortfarande saknar spelare och det är inga dåliga spelare direkt. När vi har fullt lag så kommer vi inte bli att leka med, är helt övertygad om det.

AIK har gjort flest mål så här långt. Helt seriöst när hände det senast? Att dessutom Djurgården har släppt in mest, gör ju inte saken sämre, jag blir bara så nöjd.

En kille skrev på Golden Hill tidigare ikväll att medias rubriker skulle lyda: ”FASTHS STORA REVANSCH” och hur rätt fick han inte!!!  Tröttsamt att läsa är det i alla fall!

På lördag blir det nog åka av och inte bara det, Frölunda har en bjässe i målet. Inte bara det att han har hållit nollan i två matcher, han är ju stor som ett hus! Alltså, killen är 193 lång och väger……. 112kg Han täcker ju för fasen hela målet. Konstigt att han håller nollan i matcherna. Dessutom är han faktiskt smidig. Jag blev imponerad av honom under VM och jag tror att det är en målvakt som kan ta Frölunda riktigt långt, hur lite jag än vill erkänna det.

På något sätt så känns det som att Frölunda byggt laget på exakt samma sätt som AIK har gjort. Inga direkta stjärnor som ska lyfta laget utan man spelar som ett – lag!

Fatta hur nöjda våra spelare är efter den här vinsten. Nu visade dom att det gick att komma tillbaka efter derbyförlusten och när jag tänker efter så var det faktiskt så här förra säsongen… Jo i den första derbymatchen som vi vann så tror jag att killarna tog ut sig fullständigt. Efter den matchen blev det torsk. Vad hände med Djurgården idag, jo torsk och dessutom med de välkända siffrorna 5-2. Vi hade faktiskt tre raka förluster efter den derbyvinsten så nu vet ni vad som väntar Djurgården.

Vill även ge en eloge till vårt J18-lag som ikväll verkligen sopade banan med Nacka HK, eller vad sägs om 11-2. Många målskyttar blev det och jag orkar inte dra upp alla men här är länken i alla fall. En av mina favoriter gjorde tre mål men som sagt, många målgörare blev det så kolla in statistiken. På startsidan hittar ni både J18:s och J20:s spelschema.

Grattis till storvinsten killar!

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Skriver om det mesta på gott & ont.
Det här inlägget postades i A-laget, Match, SHL och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bäst i stan!

  1. Joel skriver:

    Vill först ge credtill dig för hur grymt bra du skriver! Sen ät det bara stämma in på din hyllning när det gäller Carlsson enligt mig viktigaste spelaren tillsammans med Fasth!

    • Black Indeed skriver:

      Tack så mycket! Ja Fredrik Carlsson har varit en favorit länge och det är kul att se hans utveckling. Kommer att bli otroligt viktig under säsongen.

Kommentarsfältet är stängt.