Jag längtar ….

Tobias Viklund / Jesper Zerman

Jag längtar tills Fredrik Carlsson är tillbaka. Jag längtar efter McDonell, Salle och MacNevin. Jag längtar efter den dagen vi har ett fullt lag.

AIK gjorde en riktigt bra första period igår mot Djurgården, förutom att laget borde ha gjort flera mål. Sen vette tusan vad som hände.

Den pressen AIK hade i första perioden var helt fenomenal. Djurgården som ska ha så enormt bra backar såg mer ut som statister och därför är det ännu jobbigare att veta att man inte gör mål på sina chanser. Ineffektivitet så det står härliga till.

När Liwing åker ut i slutet av första perioden så är det en – ge igen grej – mot Printz. Printz klarar inte av en tackling, skickar upp handskarna i ansiktet på Liwing och Liwing kan tyvärr inte hålla sig kall utan skickar iväg Printz klubba. Den utvisningen blev väldigt kostsam så här i efterhand.

Jag är helt övertygad om att 2-1 målet är offside. Spelaren står i AIK:s zon före pucken men tydligen är det okej, när det är så lite, som Wikegård sa. Jo hejsan, det skulle ha varit åt andra hållet det.

Mario Kempe är en riktigt fjant. Han verkar så jäkla oskyldig och efter den armbågstacklingen han delade ut mot Viklund så borde han ha haft 2 + 10 om man nu ska gå efter vad Peter Andersson beskrev för mig.

Tobias Viklund bara växer och växer i mina ögon. Jag skrev innan säsongen drog igång att många kommer att bli väldigt överraskade av denne back och han visar verkligen att ett klubbyte var det enda rätt för honom. Hoppas nu att alla som sågade värvningen käkar upp sina ord.

Sandberg och Bång behöver verkligen Salle nu. Antingen Salle eller McDonell. Dom försvinner totalt i matcherna men när det vänder, då kommer det att vända ordentligt.

 * AIK:s powerplay igår var…  inte bra!

* Tackla mera … helst!

* Stå upp mer för Fasth … tack!

Vi behöver få fullt lag för det är vissa spelare som tyvärr väger för lätt men oavsett så kommer jag att fortsätta att tro på laget. Det är fyra derbyn kvar och serien är lång.

Tycker inte att det är så stor skillnad på lagen faktiskt och hur man kan höja Djurgården till skyarna och sen i andra andetaget säga att AIK får kvala, det är för mig helt obegripligt.

Kvällens supportergrej:

Rökning tillåten utanför puben! Bra jobbat där Globen.

Kvällens sämsta ramsa från gårdarna:

Varifrån kom ramsan: ”Viktor Fasth är en hora”! Kan någon förklara denna ramsa för mig, för den är så ologisk. Är det någon som är det så är det väl i alla fall Wesslau som lämnade AIK för mer pengar Malmö och för att sen gå till Djurgården!

Nej Djurgården, ni är inte bäst i stan. Lååångt ner i fotbollstabellen och ut i kvarten förra säsongen. Kom igen när serien är över.

Sen kommer jag antagligen tjata ihjäl mig, men nu är det faktiskt dags att ta bort Gustaf Wesslau från vår hemsida. PUNKT!

Nu är det bara att ladda om batterierna och vinna över Modo på torsdag.

Bildspelet från Jesper Zerman!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Skriver om det mesta på gott & ont.
Det här inlägget postades i A-laget. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jag längtar ….

Kommentarsfältet är stängt.