Drömmer jag?

Idag går DN ut med att AIK Fotboll och Hockey gemensamt tittar på en egen arena. Det är faktiskt nästan så att jag tror att jag drömmer.

Jag ser bara alla fantastiska möjligheter för våra olika sektioner. Det här främjar inte bara elitlagen utan även sektionernas ungdomssatsningar. Kan tänka mig att Folkpartisten i Solna just nu mår så satans dåligt att det inte finns, och det ska han göra också.

Hans förtäckta hot tidigare om att: Väljer AIK Nationalarenan så kommer Solna Kommun att göra ditten och datten. Pajas säger jag bara. När en person på den posten skräder med orden och säger hur mycket Solna har hjälpt AIK Hockey, så blir hans ord inte direkt trovärdiga. Det enda Solna Kommun har gjort för AIK Hockey är att vara väldigt nära på att sätta klubben i konkurs och därmed förstöra för hur många ungdomar då? Att en politiker rör på mun men inget säger, det blir mer och mer uppenbart.

Visst, det ska tas ställlning till det här  men bara för det, så känns det som att man skulle välja Stockholmsarenan i stället. Jag har inte tagit ställning någonstans än vad det gäller arenorna, jag vet bara att jag inte gillar politiker som går ut med förtäckta hot som Solna har gjort och vad som händer nu, det är jag faktiskt lite rädd för. Sätter man dessa förtäckta hot i verket så lär AIK få slita häcken av sig för att kunna driva sina ungdomssatsningar i kommunen.

En arena i Sundbyberg tillsammans med fotbollen är helt suveränt även om jag vet att det finns folk som kommer att motsätta sig detta för att hockeyn har spelat på Hovet och Globen under alla år. Jag säger, ja och hur bra har det varit? Det är ungefär som detta med domarna att dom dömer helt olika beroende på vilka lag som står på varsin sida om mittlinjen. Globenföretagen har väl aldrig varit några främjare av AIK Hockey. Ockerhyror har dom dessutom tagit plus att alla i princip blir rånade så fort man kliver in innanför dörrarna på Hovet eller Globen. Tänk när ALLA pengar går tillbaka till klubben, då kan alla käka och dricka hur mycket dom vill och samtidigt vet man att det är AIK som får pengarna. Det är riktigt bra!

För mig som följer våra juniorlag i hockey så ser jag så mycket positivt som kan hända. Tänk er själva att lämna Ritorp för en ny fräsch arena och där det finns träningsmöjligheter inom samma område som alla andra. Hur mycket lättare blir inte allt.

Men en sak som slår mig är att vi har ungdomar som går på Hockeygymnasiet i Solna och vad händer med dom? Kommer Solna att kasta ut AIK därifrån? Kanske bättre att satsa på något helt nytt tillsammans med fotbollen så att båda sektionerna tar hand om sina ungdomar, då slipper ju kommunerna ens att tänka på det och inga förtäckta hot kan levereras heller.

Säger bara – KÖR AIK!

Det här var den bästa nyheten på länge, ja i alla fall så här tidigt på morgonen.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Skriver om det mesta på gott & ont.
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Drömmer jag?

  1. Det är ju en riktigt gammal nyhet. Tror SvD skrev om det i vintras. AIK har ju varit tydliga med att dom har haft 4 spår, 1) Ta över Råsunda (verkar inte vara hetast) 2) Swedbank 3) Sthlmsarenan 4) Egen arena i Sundbyberg (eller närliggande kommun).

    • Black Indeed skriver:

      För mig spelar det inte så stor roll om det är en gammal nyhet. Tidigare vet jag att man enbart pratat om fotbollen. Men oavsett så är det ljuv musik. Det här är en ren dröm för hela klubben.

  2. Hulken skriver:

    Hockeygymnasiet tränade förut i sumpan, så varför inte en flytt tillbaka?

Kommentarsfältet är stängt.