En tyst premiär

Magasin 33 / Sorkin

Det är blandade känslor inför morgondagens premiär. Först kommer man vara uppspelt som tusan och bara prata hockey för att sen bli jäkligt varse om en annan verklighet som fick många av oss att bli helt paralyserade av sorg.

Innan pucken släpps i morgon på Hovet så kommer det att vara en tyst minut för Lokomotiv Jaroslavl. När uret står på 19.00 så hoppas jag att varenda en inne på Hovet respekterar denna korta stund.

AIK har gått ut till både GEAT och SEA som driver Hovet att det ska vara tyst på alla pubar prick klockan 19.00.

Ser i tidningen idag att Järnkaminerna är med i Tifot nere i Jönköping. En fin gest tycker jag och jag hoppas att alla är enade just denna gång. Vet inte hur det blir hos oss, men jag hoppas att det blir något bra i alla fall.

Premiär mot Timrå och jag läser den goda nyheten att varken Halonen eller Pikkarainen är med i morgon. Två spelare som – om jag uttrycker mig fint – tycker mindre bra om.

AIK får också klara sig utan några spelare. MacNevin och McDonell är ju borta redan från start så att säga. Salle är inte riktigt kurrant än i sin axel och Fredrik Carlsson drabbades av en lättare hjärnskakning mot Skaik senast.

Har ni inte sett David Lillieström Karlsson än, så håll ett öga på denne spelare. Nu vet jag inte vad han har för nummer ifall han är med det vill säga, men det lär ni se i programmet. Han har spelat med #22, men det har ju enbart handlat om försäsongen.

Håll även koll på #87 Robert Rosén och självklart #55 Linus Videll. #16 Tobias Viklund kan ni nog förvänta er att se i offensiven rätt mycket. En spelare som i princip har samma åkstil som Oscar Steen, så det lär bli lätt att känna igen honom. Viklund har ett riktigt bra skott och det har han visat under försäsongen.  #13 Joakim Nordström. En avig spelare som kan göra precis allt vad som faller honom in och som nog kommer att sätta griller i huvudet på många motståndarbackar. #90 Christopher Aspeqvist som kan spela både back och forward och som har en ruggigt bra skridskoåkning. Spelar han back så räkna med att även se honom i offensiv zon rätt ofta.

På den officiella hemsidan så återfinns poängligan på försäsongen och den vanns av Robert Rosén. Rosén skrapade ihop 8 poäng varav 6 mål och 2 assist. 

Robert Rosén 9 6 2 8
Tobias Viklund 9 4 3 7
Linus Videll 9 2 4 6
Joakim Nordström 9 2 2 4
Patric Blomdahl 8 3 1 4

Riktigt kul att se att ALLA – av de förväntade – nyförvärven ligger i topp samtidigt som Blomdahl verkligen har börjat hitta målet.

Nu har jag gjort en jämförelse med PROZAC:s lista och den skiljer sig lite och allt beror nog på hur man räknar straffar.

Såg precis på Studio AIK eller vad man nu ska kalla det och det fanns tre alternativ till programnamn.

Studio 1921

Magasin 33

Arena AIK

Man kan skicka mail till adam.ekman@aik.se på AIK och rösta det tänker jag göra. Min röst lägger jag i alla fall på Magasin 33 som en hyllning till David Engblom.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Skriver om det mesta på gott & ont.
Det här inlägget postades i A-laget, Match och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till En tyst premiär

  1. Eddie skriver:

    Klart som F.. att Magasin 33 är det bättre alternativet, gillade Mellerborgs krönika där han skriver lite om Engblom

Kommentarsfältet är stängt.