Nu är det dags!

Köp säsongskort

AIK håller ca 250 säsongskort till klacken så att alla som inte har köpt kort till premiären av olika anledningar verkligen har chans att göra det nu.

Det börjar dra ihop sig ordentligt och nu är det över 1500 kort sålda, enligt barometern på hemsidan, varav lite dryga 500 av dessa är klackkort. Nu kan man köpa säsongskort ända fram till nedsläpp i princip, så passa på, ni sparar pengar och stöttar hockeyn.

Ett litet tips om ni är ute efter biljetter till premiären! Inte för att jag vet varför, men om ni går in här så är det lättare att boka biljett än att gå in via Ticnet, märkligt men sant!

En annan sak som jag vill puscha för är AIK-panelen. Du hittar länken längst ner på hemsidan brevid ”Materialarens blogg”. Gå med i små undersökningar och samtidigt stötta hockeyn ekonomiskt. Inte de största pengarna i världshistorien, men många bäckar små.

Helt seriöst, om två dagar är det premiär. Vad hände liksom? Ikväll tänker jag i alla fall bänka mig för att kolla in Frölunda som tar e mot Växjö. Frölunda som alla sk experter har tippat i topp av tabellen och Växjö som har fått blandade tips.

Har lite svårt att ta in att Frölunda ska kunna vara så pass mycket bättre än förra säsongen.  Men det är väl så, att det som experterna säger, så är det, eller inte!

 # # # #

Nu har jag i alla fall sett matchen mellan Frölunda och Växjö och inte blev jag imponerad av något av lagen. Å andra sidan är det alldeles för tidigt att säga något om lagen efter den här matchen. Det enda jag kom att tänka på under matchen var att målvakterna den här säsongen kommer bli riktigt avgörande. Självklart är dom viktiga – vilket vi vet – men som det såg ut idag, väldigt avgörande.

Kul att även höra Boork och Wikegård vara så oeniga om utvisningar. Inte för att dom var osams, men helt olika bedömningar beroende på vem som gjorde vad. En hakning i Växjö… blås i pipan och ut, En hakning av en Frölundait…. eeeh ingenting. Boork svamlade på rätt duktigt ikväll och han kan ju inte skylla på försäsong nu. Välkommen till Elitserien Växjö, det lär bli fler sådana här bedömningar.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Skriver om det mesta på gott & ont.
Det här inlägget postades i Allmänt, Match, SHL och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.