Inte okej!

Niklas Lundström / Magnus Neck

Som ni säkert vet så är jag väldigt intresserad av att kolla in våra juniorer och vilka som kan spås ha en framtid i A-laget, men varje gång jag går in på juniorsidorna så får jag rysningar och jag lovar, det är inte av välbehag.

För att hitta junior- eller ungdomslagen så måste man in på AIK:s hemsida, söka upp övriga lag och sen vidare till respektive sida. Okej, det kanske inte är så farligt när allt kommer kring även om jag tycker att man borde lyfta fram vår framtid mycket mer, men och det är ett STORT MEN! Ta bort bilden på Gustav Wesslau från vårt J18-lag. Skulle man av någon anledning gå in på ”Övriga lag” så dyker han upp där i en större bild och det känns ännu mindre okej.

Det första man ser när man kommer in på den sidan är alltså en gårdare. Det är inte okej även om Gustav har spelat i AIK och varit bra, han spelar inte i AIK och ska inte pryda vår hemsida då heller.

Det är riktigt kul att se damlaget först, sen Jim Hauswald som är representant för J20, även om bilden är urgammal och sen den onämnbara bilden för att avsluta med knattarna. Jag har tagit upp detta vid ett flertal tillfällen men det har säkert hamnat i någon slags glömska eller inte ansetts som viktigt, men nu är det högaktuellt igen.

Gustav Wesslau kommer att spela EMOT oss i ett derby i nästa vecka. Ska han då få pryda vår hemsida? NEJ, det finns inte en chans.

Bättre reklam för J18 / Magnus Neck

Vi har massvis med spelare idag som skulle passa mycket bättre in där och personligen så tycker jag att Niklas Lundström som idag har kontrakt med A-laget och som stod i J18 förra säsongen platsar betydligt mycket bättre.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Personliga tankar om hockey i största allmänhet även om AIK alltid är #1.
Det här inlägget postades i Allmänt, J18, J20 och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.