AIK:are i kvartsfinal

Stockholm Röd med fyra AIK:are i laget vann sin grupp, det blev klart när dom skåpade ut Jämtland/Härjedalen med 14-0 även om det blev förlust idag mot Göteborg med 2-4 och Stockholm Vit vann även sin grupp.

Två Stockholmslag som segrare i varsin grupp, inte illa. Stockholm Röd i grupp A och Stockholm Vit i grupp D även om dom inte ens mött Bohuslän/Dalsland i sista matchen. Detta innebär – som tur är – att dom inte möts i kvartsfinalen.

I Stockholm Vit hade Andreas Soulas sin vana trogen att göra mål i pp mot Västmanland. I skrivande stund möter Vit Bohuslän/Dalsland och Vit skåpar fn ut B/D.

I Stockholm Röd så gjorde våra spelare åtta poäng mot J/H och det är väl rätt bra. Robin Palmgren två poäng. Ett mål och en assist. Robin Kovacs gjorde fyra poäng och alla var assist. Kevin Hermansson-Axh fixade också två assist. Nu möter Stockholm Röd Norrbotten och Stockholm Vit möter Göteborg i kvartsfinal, vilket lär bli tuffa matcher.

Robin Kovacs har gjort poäng i varenda match så här långt och leder assistligan i hela TV-pucken.

Observera att dessa matcher sänds i SvT med start klockan 15.00 även om matchen börjar 14.30. Man får helt enkelt låta bli att följa den live på Swehockey

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Skriver om det mesta på gott & ont.
Det här inlägget postades i TV-Pucken och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till AIK:are i kvartsfinal

  1. Johnny skriver:

    Lägg gärna till min blogg under din kategori ”AIK-Bloggar” så lägger jag med din på min. 🙂 Min heter aik-bloggen1891.blogspot.com 🙂

Kommentarsfältet är stängt.