Vem gör första?

Det är fortfarande tungt efter gårdagen och hur hemskt det än låter, så går livet vidare men vi kommer för alltid att bära med oss denna hemska tragedi. Det är så många som sörjer och har det riktigt jobbigt just nu. Mina tankar går till alla spelares och ledares familjer, nära och kära. Det hela är nästan obegripligt. Svårt att förstå och jag tror att alla har fått sig en rejäl tankeställare om hur pass lite vi vet om morgondagen, så det gäller verkligen att leva i nuet.

* * * *

Ikväll är det som de flesta vet träningsmatch mot Skellefteå och det är nog rätt jobbigt för killarna att tända till och det spelar nog ingen roll i vilket lag man än spelar, men vi får väl se hur det ser ut och jag skulle inte ta denna match på alltför mycket allvar, oavsett hur den slutar.

Men visst är det intressant att se hur laget står sig mot ett bra motstånd. Skellefteå är ju rankade rätt högt och då är det i alla fall en liten värdemätning om något utav lagen orkar ge allt det vill säga. Nu har ju den tunga träningen avslutats så benen är nog betydligt mycket lättare vilket i sin tur borde innebära mer fart och att dom orkar i tre perioder.

Men frågan är nu, vem gör första målet? Om man ska gå efter hur det har varit i de tidigare försäsongsmatcherna, så sätter jag en slant på Patric Blomdahl! Blomdahl har varit stekhet tidigare och det känns som att han har fått en nytändning till den här säsongen.

Gör Blomdahl första målet ikväll? / "Choke" Nygren

Våra nyförvärv har ju valt nummer på sina tröjor och det är väl lite spännande det här med tröjnummer när allt kommer till. Varför väljer man vissa nummer egentligen?

Jag hade inte en aning om varför Linus Videll valde #55.  Jag trodde nog att han valt detta för att han är född den 5 maj men tydligen inte, utan om man skriver 55 med romerska siffror så blir det 50 = L och 5 = V. Summasumarom = 55 = LV = Linus Videll.

Det är ju så klockrent!

* * * *

TV-puckkillarna hade ju match igår och det blev vinst för båda Stockholmslagen. Stockholm Röd vann med 4-2 mot Värmland Svart och AIK fick med två målskyttar i protokollet. Kevin Hermansson-Axh satte 1-0 i pp och Robin Palmgren satte 3-1 pucken och blev därmed matchvinnare.

Stockholm Vit vann med 3-1 emot Norrbotten och Andreas Soulas satte 3-0 i pp. En bra dag för våra killar med andra ord.

* * * *

Till sist vill jag rekommendera Elitserien Play. Tror den sajten kommer att bli riktigt bra.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Skriver om det mesta på gott & ont.
Det här inlägget postades i A-laget, Träningsmatch och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vem gör första?

  1. Eddieie skriver:

    Jag måste hålla på juniorerna så jag tippar Nordström 😉

Kommentarsfältet är stängt.