En sorgens dag

Vila i frid Stefan Liv

Det helt ofattbara har hänt. Det som aldrig händer någon man känner. Det händer aldrig i ens närhet och sen helt plötsligt, som en blixt från ingenting, så händer det.

Det händer flygolyckor – ofta – och man läser om dessa och ägnar familjer en tanke och sen går man vidare, men när det händer så pass nära som detta, även om Stefan Liv aldrig varit i närheten av AIK, så blir det väldigt påtagligt och samtidigt väldigt ofattbart. Stefan Liv var en person som man tyckte att man kände på något sätt.

Hans storhetstid i Hv71 som kunde reta gallfeber på en annan och hans storhetstid i Tre Kronor. En spelare som verkligen satte spår, oavsett om man höll på HV eller inte.

Jag lider så otroligt mycket med hans familj. Hans fru och hans två pojkar. Att som hans fru bli av med sin man men även hans söner som mist sin pappa.

Mitt sista minne av Stefan Liv är när han var gästexpert i den tredje kvartsfinalen nere i Kinnarps Arena när AIK mötte HV. När Stefan står och säger: ”Även om jag är ett stort HV-fan så måste man lyfta fram Viktor Fasth och Rastislav Pavlikovsky. Viktor fantastisk i målet och som Pavlikovsky arbetar över hela banan, det är otroligt att se”

Det är mitt sista minne av Stefan Liv och jag hoppas att det finns något bra på den andra sidan också.

Vila i frid Stefan!

Ett land har förlorat ett hockeylag med spelare från massor av olika länder. Det är ett land i sorg och idag så sörjer människor över hela Europa denna tragedi och skänker sina tankar till alla anhöriga, nära och kära.

Vila i frid spelare och ledare i Lokomotiv Jaroslavl

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Personliga tankar om hockey i största allmänhet även om AIK alltid är #1.
Det här inlägget postades i A-laget. Bokmärk permalänken.

En kommentar till En sorgens dag

  1. Eddie skriver:

    Inte många har tagit Guld i både OS och VM samma år, LIV var en

Kommentarsfältet är stängt.