Information vore på sin plats!

Tur att man har ett "gammalt" säsongskort och ett nytt är beställt!Har bytt A21 till klack denna säsong (Obs! Gammalt kort)

Snälla, snälla. Det är en usel låt, men nu ber jag verkligen AIK, på mina bara knän att komma ut med information om derbybiljetterna. Det gör inget att få för mycket information och det är många nu som verkligen skriker efter info om derbybiljetterna och då menar jag inte på långsidorna utan till klacken.

Hörde att en person ringde till AIK idag för att få reda på vad som händer med klackbiljetterna till bortaderbyt. Dom har inte bestämt sig för när dom ska släppa dessa?! Det är väl kanske okej, men gå ut med informationen om att det är så.

Nu klockan 12.20 är texten ändrad på hemsidan att information om klackbiljetterna kommer att komma i slutet av denna vecka?! Då är det alltså ca 10 dagar kvar innan derbyt?! Helt seriöst.

Tänk på alla som inte bor i Stockholm. Förmodar att dom vill planera sin resa och för dom är det viktigt med information.

Idag släpptes i princip hela Elitseriens biljetter och att få tag på biljetter då är som vinna på Lotto, det är tamigtusan stört omöjligt.

Fick förresten höra att man så gärna vill sälja säsongskort och det är förståligt men det går ju att komma ut med information för båda delarna samtidigt.

Exempel: ”Den 5 september släpps biljetterna till Elitserien. Förmodligen kommer trycket att bli enormt på Ticnet så vill du garantera dig en plats, köp säsongskort. Du sparar både tid och pengar. Den 20 september spelar AIK sitt första derby denna säsong och vi kommer att släppa klackbiljetter den bla bla bla.” Alla andra biljetter bokar du som vanligt på Ticnet.

Eller tänk om man hade fått med bortaderbybiljetter på säsongskortet. Självklart så lägger man på extra på kortkostnaden men då vet man att man är garanterad en plats ex i klacken. Om man sen vill uppgradera sig, ja då kan man göra det. Finns säkert lösningar på det också och jag tror att man kunde sälja ännu fler säsongskort med derbybiljetter inräknat för då är man garanterad plats och alla tjänar på det.

Så länge man får information så är man nöjd, men när man varken ser eller hör något så börjar man ju undra. Frågor står som spön i backen inne på AIKForum just nu, men det kommer inga svar där heller.

Hemsidan borde vara den plats där all information kommer ut och helst ska den komma i god tid och inte som nu. Jag förmodar att det är mycket just nu innan premiären men vi supportrar är viktiga. Just nu känns det som att man bara fokuserar på sina samarbetspartners, som det så fint heter. Jag kan garantera att dom inte kommer att finnas kvar om det går åt h-e utan det är vi supportrar som kommer att stå kvar och just nu så känns det som en rejäl överkörning av oss.

Ett annat exempel är att ”Mer AIK” skulle haft förtur på bortaderbyt, men inte ens där finns det någon information.

På torsdag och lördag spelar AIK träningsmatcher mot Skaik respektive Modo. Båda dessa matcher sänds på Canal+ Hockey, klockan 19.00 respektive 14.00. Information på hemsidan? Nope.

Idag är jag verkligen sur på hur man behandlar oss supportrar med absolut ingen information alls. För oss är hockeyn viktig och vi vill veta vad som händer. Vi vill veta matchresultat på försäsongen, vi vill veta poängligan, det är massor vi vill veta men vi får inte informationen.

Jag har fått massor av kritik för att jag haft åsikter om saker och ting och jag lär säkert få det igen, men idag så känner jag att det bara kommer att rinna av mig, för nu har jag sökt information överallt och det är bara så, det finns ingen!

Kom igen nu AIK. Alla är intresserade och ju mer information desto större intresse. Åsikter är inte per automatik klagomål, men det blir lätt så när informationen är dålig och vi har så många möjligheter idag att lägga ut informationen på, så det borde inte vara några som helst problem, egentligen.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Personliga tankar om hockey i största allmänhet även om AIK alltid är #1.
Det här inlägget postades i A-laget, Allmänt, Elitserien, Säsongskort och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.