Träningsmatcher

Det råder som sagt lite panik ute i stugorna om hur man får tag på biljetter till matchen ikväll men enligt Wings så släpper dom 700 biljetter klockan 16.00 idag. Det är nog alltså ingen fara på taket alls om att få tag på biljetter, mot vad som sades igår.

En annan match som jag efterlyste information om var ju den mot Timrå i Sollentuna på tisdag. Nu har vi hittat – eller rättare sagt – en vän till mig hittade informationen och du kan läsa om den här. Dyra biljetter kan man väl lugnt påstå.

Jag kikade in på gårdarnas sida och kollade vad dom tog för sina biljetter i European Hockey Tour. Köpte man direkt från deras hemsida – vilket man inte kan göra hos AIK än – så kan man köpa biljetter för 100:- om man köper senast dagen före match. Då är det ändå en turnering och vi får betala 120:- för en träningsmatch. Nu är det ju inte AIK som håller i detta, men ändå. Tycker man lägger ner rätt mycket pengar till höger och vänster när det gäller allt inom AIK, men jag tror att man kan få mer publik om man inte tar skyhöga priser, för en träningsmatch.

Apropå träningsmatcher så spelar J18 idag mot VIK nere på Ritorp klockan 15.00. Man får ju gå in på deras egna hemsida för att hitta information, så jag ska ge mig på att försöka lägga in deras tider här på bloggen också.

Det är en ändring också när det gäller J20.

Träningsmatchen den 24:e så spelas den matchen i Västerås och INTE på Ritorp som är skrivet i tidigare inlägg.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Skriver om det mesta på gott & ont.
Det här inlägget postades i A-laget, Träningsmatch och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.