En riktigt bra dag

För mig spelar det ingen roll om det bara är försäsong och att matcher kanske inte är som det kommer att vara under seriespel, jag blir lycklig när jag ser AIK och som dom spelade idag och dessutom vinna, det gör mig ännu gladare.

Eftermiddagen började ju rätt bra med en vinst för J18 med hela 9-2. Dom utklassade stackars VIK nere på Ritorp. Det var liksom inget snack även om det stod 1-1 efter första perioden. Fem mål gjorde AIK i andra och jag tror att vi har ett mycket lovande J18 inför kommande säsong. Ska fortsätta att tjata om #18 Adam Winborg men vill tillägga flera spelare idag som utmärkte sig. #10 Sebastian Knösch, #14 Sami Matini var utmärkta och defensiven var något som VIK bara kan drömma om att få till. AIK gjorde mer eller mindre vad dom ville när dom kom in i zon och VIK:arna var så snälla att dom lämnade sin målvakt helt ensam allt som oftast. Hm, kan man lida med en motståndarmålvakt, ja det kan man, för jag tyckte riktigt synd om honom.

Första Elitseriemotståndet / Jesper Zerman

I Märsta var det dags för ett riktigt motstånd för A-laget och jag kan nog erkänna att jag var riktigt nervös för hur laget skulle agera med tanke på det jag såg från Brynäs häromdagen när dom mötte Almtuna, men det blev precis tvärtom. Satt mer eller mindre och gapade av AIK:s spel och det var riktigt kul att se farten, passningarna och hade det inte varit för Svedberg i målet så hade AIK haft en tremålsledning i första, men nu blev det ju inte så. Brynäs tog ledningen efter en studs och en massa tur. Inte rättvist ett dugg, men det är ju träningsmatch, så spela roll, tänkte jag då.

Svedberg räddade Brynäs / Jesper Zerman

 Ja de flesta vet nog hur det gick och jag tänker inte ge er någon matchrapport. Men utskåpningen i skottstatistiken säger rätt mycket och jag tror att Holmqvist kommer att få det jobbigt att ta den förstaspaden i höst för Svedberg gör det riktigt bra.

 

Tobias Viklund / Jesper Zerman

 

Efter Gotland så skrev jag att ni ska kolla in Tobias Viklund. Garanterat att han får sitt genombrott i AIK. Riktigt bra back och ikväll blev det debutmål i AIK-tröjan också, så alla som har skrivit ner honom kommer att få tänka om och det känns riktigt bra. En annan spelare som jag nästan är säkert på att han får kontrakt är Christoper Aspeqvist. Skön spelstil och är inte rädd att spela offensivt. Han kan spela både forward och back och som AIK:s lagledare sa till mig: ”Killen är som en bit granit”. Det finns många att lyfta fram och som alla redan känner till, Jocke Nordström. Sa redan innan matchen var slut att han var bäst på isen och mycket riktigt fick han även pris för sin insats. Fasth gjorde en helt okej match även om det var två skitmål som slank in.

Samtidigt som A-laget spelade mot Brynäs så mötte J20 Brynäs hemma. Vet inte riktigt hur matchen såg ut men den slutade i alla fall med Brynäsvinst efter straffar. Egentligen skulle matchen ha slutat 2-2 men eftersom det fanns lite istid kvar så körde dom på med straffar som till slut Brynäs då vann. AIK:s målskyttar var Oscar Milton (try-out från Almtuna) och Mattias Janmark.

DK = David Lillieström Karlsson / Jesper Zerman

Åh förresten,vem behöver Nyllet?? Vi har Jocke Nordström och DK. Och bara ett slutligt tips, har ni inte sett dom spela då är det dags att kolla in dom i nästa match mot Timrå.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Personliga tankar om hockey i största allmänhet även om AIK alltid är #1.
Det här inlägget postades i A-laget, J18, J20, Match, Träningsmatch. Bokmärk permalänken.

En kommentar till En riktigt bra dag

  1. Eddie skriver:

    man ska väl inte ropa hej än, men en liten tanke dök upp efter matchen.
    Kommer vi att få se J18 resultat på tisdag? 😉

    e sugen på att åka till ritorp i eftermiddag, men jag hinner inte 😦

Kommentarsfältet är stängt.