Kan bli en tuff tillställning

Sitter och kikar på matchen mellan Brynäs och Almtuna och en sak är säker, Brynäs är inget dåligt lag. Såg matchen mellan Timrå och Almtuna och det är en stor skillnad mellan Brynäs och Timrå. Även om Timrå vann mot AIS med 4-1 så är det stor skillnad mellan dessa Elitserielag. Det här var Brynäs första match och med tanke på att dom nu kommer att ha en match i benen, rätt tätt inpå matchen mot AIK, så kan jag tänka mig att det kan bli lite tufft för AIK, även om jag självklart hoppas på det bästa.

Ska Brynäs stoppa AIK? / Jesper Zerman

Det man ska ha i åtanke är att AIK spelade match i slutet av juli och sen har det ”bara” varit träning sen dess. Det kunde man även se på Brynäs i början av första perioden i den här matchen. Inget bra passningspel eller fart men i andra perioden visar dom skillnad. Almtuna får jaga och jaga och får inte till något som helst spel.

Får Brynäs AIK på fall? / Jesper Zerman

Jag tror att det kan bli en jämn tillställning i Pinbackshallen på torsdag. Det är bara att hoppas att killarna är med från första nedsläpp för det lär inte bli någon allmänhetens åkning direkt utan jag tror att det kan bli en bra match mellan de två lag som tog de sista platserna till slutspelet.

Eller är det AIK som får Brynäs på fall? / Jesper Zerman

Stöd laget på plats!

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Personliga tankar om hockey i största allmänhet även om AIK alltid är #1.
Det här inlägget postades i A-laget, Träningsmatch och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.