Allt har sitt slut

Jag fattade nog inte riktigt vad min vän skrev tidigare idag, eller så var det så att jag inte ville fatta vad han skrev. AIK ska sluta med tryckta matchprogram! Jag får liksom inte in det i min skalle även om det är mycket som är digitalt idag så får jag ändå in detta. Ingen som kommer att sitta och läsa matchprogrammet på läktaren längre, ja om man inte skriver ut det själv det vill säga eller att man använder sin telefon, men hallå, det kommer att vara jättekonstigt.

Jag har inte varit någon manisk läsare men jag vet många som är det. Dom har köpt varenda matchprogram och skrivit ner statistik under alla matcher, och nu är det slut med det, ja i alla fall i pappersformat.

Varför man gör detta? Ja, spara pengar kanske, men ibland så känns det som att man tar bort något som har betytt väldigt mycket för väldigt många bara för att man ska ”spara”. Det finns säkert annat att spara in på, men vem vet, det kan ju bli bra också, men att prenumerera på ett digitalt matchprogram, halv- eller helår? Njae, inte jag i alla fall.

”DIGITALT MATCHPROGRAM”

Nuvarande matchprogram ersätts under säsong 2011-2012 från tryckt matchprogram till digitalt. Matchprogrammet kommer att distribueras via AIK Ishockeys hemsida mot en prenumerationskostnad (halv- eller helsäsong).

Matchprogrammet läggs upp som en egen hemsida som inte kan skrivas ut eller distribueras vidare och det är endast prenumeranten som kan ladda hem programmet.

Framtiden får utvisa och jag har en känsla av att AIK:arna kommer att tycka till både om det gäller ris eller ros, det brukar vi göra.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Skriver om det mesta på gott & ont.
Det här inlägget postades i Allmänt, Match och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Allt har sitt slut

  1. Jeanette skriver:

    Självklart är det 8-sidiga matchbladet gratis:))

  2. Eddie skriver:

    Det är lite underligt, om man nu vill ha dit även ny publik så ska väl den få del av upplevelsen. En del är att veta vilka som döljer sig bakom tröjnummer, t.ex. en lista.
    Dom kanske vill ha information om laget, om spelare och så vidare.
    matchprogrammet i pappersform är viktigt för helheten, både för dom som inte har nått annat hem och för dem som är där för första gången.
    Visst är det bra med ALTERNATIV (typ digital variant) men ta inte bort pappersformatet, VIDAREUTVECKLA istället

  3. Jeanette skriver:

    Det kommer även att finnas ett 8-sidigt matchblad med laguppställningar, statestik och inför matchen snack. Så helt borta är det inte.
    //J

Kommentarsfältet är stängt.