Tidningarna rankar

Hamnar långt ner i rankingen / Jesper Zerman

Det har väl blivit mer av en regel än ett undantag att journalisterna eller ska vi säga ”Hockeyexperterna” rankar AIK väldigt lågt, eller långt ner, eller om ni vill, med skyhöga odds.

Vi borde vara härdade men som en bekant sa till mig igår; ”Det är bara att skratta åt skiten”. Sure, jättelätt. Jag kan inte bara skratta bort det, utan jag känner mer frustration att dessa s.k experter inte kan mer om laget än vad dom gör.

Ta t e x den senaste rankingen

AIK:s förstafemma – som dom hade utnämnt till förstafemma ska tilläggas – var rankad på elfte plats. Endast Timrå var sämre.  Kanske stämmer när jag tänker efter men, jag undrar vem det är som har satt ihop ”deras” förstafemmor. Den stora skillnaden jag ser är att AIK har fyra kedjor som kan leverera.

Vi är inte beroende av en kedja utan vem som helst i laget kan avgöra matcher. AIK:s förstakedja bestod enligt denna ”expert” av, Sandberg, Bång och Videll. Vad denna ”expert” verkar missa är att vi även har spelare som Gynge, Rosén, Rudslätt, Steen, McDonell, Ahlströmarna, Salmonsson och Nordström. Tror inte det spelar någon som helst roll i vilken kedja man spelar, för alla dessa spelare har potentialen att avgöra matcher och eller att göra mycket poäng. Det börjar väl likna förra säsongen igen, där alla mer än gärna vill skriva ner AIK och om dom letar väldigt noga så kan man nog ranka AIK sist i alla lägen om dom vill. Där dom ser att AIK inte har ”stjärnspelare” – som är svindyra – ja, där slår man till. Ska bli mycket intressant att se vad vårt målvaktspar hamnar i rankingen, om dom nu vågar göra en sådan.

Om Black Indeed

Hockey är min passion. Personliga tankar om hockey i största allmänhet även om AIK alltid är #1.
Det här inlägget postades i A-laget, Allmänt och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.